عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » بهره مندی بیش از ۱۸۰۰ نفر از خدمات کاروان سلامت هلال احمر در گلستان


بهره مندی بیش از ۱۸۰۰ نفر از خدمات کاروان سلامت هلال احمر در گلستان

بهره مندی بیش از ۱۸۰۰ نفر از خدمات کاروان سلامت هلال احمر در گلستان
بیش از ۱۸۰۰ نفر در روستاهای کم برخوردار استان گلستان از خدمات بهداشتی، درمانی و معیشتی «کاروان سلامت» هلال احمر در ماه های بهمن و اسفند برخوردار شدند.
به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر گلستان، فرهاد میقانی گفت: در راستای عملیاتی کردن اهداف جمعیت هلال احمر در تأمین سلامت انسان ها و تسکین آلام بشری، «کاروان سلامت» جمعیت هلال احمر استان در بهمن و اسفند ماه امسال با اعزام به روستاهای کم برخوردار خدمات رایگان بهداشتی، درمانی و معیشتی به روستاییان ارائه کردند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان افزود: با اعزام ۷۸ پزشک و پیراپزشک داوطلب شامل پزشک عمومی و متخصص در رشته های زنان و زایمان، قلب و عروق، داخلی، پوست، اطفال، مغز و اعصاب، چشم پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، و پیراپزشک شامل بینایی سنجی، شنوایی سنجی، پرستار و مام،  1880 نفر از مردم در ۸ روستای استان در شهرستان های مراوه تپه، گرگان، علی آباد کتول، گنبد کاووس، کلاله، بندرترکمن، بندرگز و کردکوی ویزیت شدند و خدمات بهداشتی و درمانی دریافت کردند.
میقانی خاطر نشان کرد: با استفاده از ظرفیت خیرین، داروهای عمومی و تخصصی به ارزش ۴۸۶ میلیون ریال به بیماران مراجعه کننده تحویل داد شد و در بخش حمایتی نیز ۶۰ بسته غذایی و ۳ هزار ماسک اهدایی از سوی خیرین استان میان خانواده های کم برخوردار توزیع شد.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان اظهار کرد: در بخش خدمات پرستاری خدمات اکوکاردیوگرافی و الکترکاردیوگرافی به بیماران قلبی ارائه شد و با همکاری کارشناسان مامایی به زنان روستا، مباحث بهداشت زنان، سلامت زنان و باروری آموزش داده شد.
همچنین مربیان آموزشی هلال احمر هم با کمک اعضای خانه های هلال با مراجعه به درب خانه ها، پناهگیری ایمن و خروج اضطراری و رعایت نکات بهداشتی و پیشگیری از کرونا در قالب طرح ناظران سلامت به مردم آموزش دادند.
لازم به ذکر است، همزمان با ارائه خدمات کاروان سلامت در ۲ روستا خانه هلال افتتاح و راه اندازی شد.

بهره مندی بیش از ۱۸۰۰ نفر از خدمات کاروان سلامت هلال احمر در گلستان
 
بهره مندی بیش از ۱۸۰۰ نفر از خدمات کاروان سلامت هلال احمر در گلستان

نام دستگاه ارسال کننده خبر : جمعیت هلال احمر گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .