عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » بستر لازم برای توسعه اقتصاد دیجیتال در استان ایجاد شده است


بستر لازم برای توسعه اقتصاد دیجیتال در استان ایجاد شده است

 مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گلستان توسعه اقتصاد دیجیتال در استان را یکی از مهمترین دستاوردهای مهم اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات گلستان در سال گذشته عنوان کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گلستان؛ محمد احمدی در گزارشی به تشریح اقدامات انجام شده پرداخت و گفت: اقتصاد دیجیتال شامل سه لایه اصلی از قبیل هسته، محدود و وسیع می باشد که توجه به همه ابعاد این زیست بوم، برای توسعه بازارICT  استان و افزایش میزان اشتغال مهم است.

وی گفت: لایه اول اقتصاد دیجیتال مربوط به هسته اقتصاد دیجیتال است که در این لایه بیشتر به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، فعالیت اپراتورهای مخابراتی و ارتباطی، تولید و صادرات نرم افزار، سخت افزار، تولیدات داخلی و بازرگانی این تولیدات و بخش خدمات حوزه آی.سی. تی مربوط است.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان افزود: لایه دوم (محدود) اقتصاد پلتفرمی و لایه سوم (وسیع) دیجیتالی شدن فرآیندها مثل کشاورزی، بهداشت، انرژی و بسیاری از حوزه های دیگر در این لایه قرار می گیرند که مجموع اندازه هسته اقتصاد دیجیتال در ایران چهار درصد و لایه دوم و سوم در مجموع ۲.۵ درصد شده است.
وی افزود: رشد و توسعه خوبی در توسعه نسل های سوم و چهارم تلفن همراه در استان اتفاق افتاده است به طوری که در حال حاضر بیش از 90 درصد روستاهای استان از اینترنت پرسرعت روستایی بهره می برند.
نماینده وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در گلستان اضافه کرد: این اقدامات در راستای استراتژی توسعه بازار است که منجر به بزرگ شدن اقتصاد می شود.

نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .