عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » افزایش تاب آوری اجتماعی میزان مشکلات را کاهش خواهد داد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان:

افزایش تاب آوری اجتماعی میزان مشکلات را کاهش خواهد داد

افزایش تاب آوری اجتماعی میزان مشکلات را کاهش خواهد داد

 در نشست مجازی توانمند سازی زنان کارگر، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان، گفت: بالا رفتن تاب آوری اجتماعی بسیاری از مشکلات و درگیری های خانوادگی را کاهش خواهد داد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان، سعید مازندرانی گفت: بانوان و زنان درد هایی را می توانند تحمل کنند که از عهده ی مردان خارج است تفاوت قائل شدن بین زنان و مردان نادرست است. امتیاز دادن به یک جنس و سرکوب جنس دیگر در اسلام نکوهیده است. 
وی افزود: هر یک از دو جنس ویژگیهای منحصر به فرد دارند. چه زنان و چه مردان باید دیدگاه و نگاه سنتی خود را تغییر دهند . ارزش قائل شدن برای جنس مذکر درگذشته برای زنان زجر آور بود.
از نظر اقتصادی نیمی از جامعه ما را زنان تشکیل می دهند در سال های گذشته بسیاری از خانواده ها همسرانشان مشکلات زیادی داشتند و زنان تحمل می کردند اما امروزه اینطور نیست، میزان تاب آوری در بین زنان کم شده است.
مازندرانی افزود: میزان ازدواج کمتر شده است، میزان تحمل زناشویی کم شده است و در نتیجه طلاق بیشتر شده است .
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد: فعالیت هایی هست که تفاوت و مصونیت ایجاد می کند مانند:آموزش تاب آوری اجتماعی، انسان ها را در مقابل شوک هایی که در اثر تغییرات اجتماعی بوجود می آید مقاوم می سازد.
بسیاری از این شوک ها اقتصادی است. بسیاری از خانواده های تک سرپرست اداره می شوند . شناسایی استعداد ها و توانمندی های  افراد آسیب دیده می تواند در گشایشی برای خانوارها باشد.
باید به افراد نحو ه ی تاب آوری و مهارت های گوناگون از قبیل نه گفتن را آموزش دهیم.
برگزاری دوره های آموزشی برای بانوان و خانواده هاشون بسیاری از مشکلات را ریشه کن می کند، بحث سلامت روانی برای بانوان باید جدی گرفته شود.
سعید مازندرانی در بحث رضایتمندی از زندگی خاطر نشان کرد: بسیاری از ما در هر سطحی از زندگی، باز هم ناراضی هستیم  از شادی های کوچک خود استفاده نمی کنیم چشم و هم چشمی و رقابت های بی جا ما را از زندگی روزمره دور کرده است. باید دنبال راهکار های خُرد و عملیاتی باشیم افرادی که تمایل دارند فعالیت های اجتماعی انجام دهند به هم کمک کنیم.
مازندرانی افزود: رسالت ما این است افرادی که به ما مراجعه می کنند و دچار آسیب هستند یا دنبال اشتغال هستند هدایت کنیم به سمت و سویی که کاری برایشان انجام دهیم باید از ظرفیت هایی که وجود دارد استفاده کنیم باید فعالیت ها ساماندهی شده باشد و منابع خود را به سمت آنان سوق دهیم ، تسهیلات را به کسانی اختصاص دهیم که آسیب دیده باشند.
طاهره جباری توران ،مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری گلستان در نشست مجازی «توانمند سازی زنان کارگر با رویکرد ارتقای تاب آوری اجتماعی» گفت: تفاوت دستمزد و سهم بیمه آنان در مقایسه با مردان،از چالش‌های اشتغال بانوان کارگر است.
جباری با بیان این که محیط کسب و کار دائما در حال تغییر است،ادامه داد: صاحبان مشاغل و زنان کارگر باید تاب آوری لازم جهت این تغییرات را داشته باشند تا بتوانند در بازار کسب و کار رقابت کنند.
مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری گلستان افزود: تاب آوری به معنای فرایند سازگاری با مشکلات و موانع است و باید در شیوه نگریستن به مشکلات تجدید نظر شود تا رشد و پیشرفت حاصل شود.
گفتنی است نشست مذکور بر اساس تفاهم نامه همکاری وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی و معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری و به منظور افزایش سلامت روحی زنان کارگر و افزایش مشارکت آنان در برنامه ریزی ها و به صورت مجازی برگزار شد.

افزایش تاب آوری اجتماعی میزان مشکلات را کاهش خواهد داد

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : golestanmcls
  • بازدید : 211
  • کد خبر : 83910