عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » کشت افسار گسیخته شالی تامین آب شرب گنبدکاووس را با مشکل مواجه کرد


کشت افسار گسیخته شالی تامین آب شرب گنبدکاووس را با مشکل مواجه کرد

 مدیر آبفا منطقه گنبدکاووس گفت: متاسفانه کشت بیش از حد شالی در منطقه و مصرف بیش از حد آب در این کشت سبب کمبود آب شرب گنبدکاووس شده است.

به گزارش روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب استان گلستان؛ حسین سعیدی راد در جلسه مدیریت و بررسی مشکلات انرژی آب و برق اظهار کرد: وضعیت آب شرب در گلستان و گنبدکاووس عجیب و خطرناک بوده و با نزدیک شدن عید قربان و مصرف بی‌رویه آب در این ایام نگرانی ما از کمبود شدید آب شرب در یک‌ماه آینده است.
وی تصریح کرد: برای خارج شدن از وضعیت موجود کمبود آب شرب شهرستان و در یک اقدام سریع توانستیم در دو روز گذشته دو حلقه چاه آب شرب واقع در مجموعه سوارکاری و امامزاده یحیی بن زید (ع) را وارد مدار کرده تا بخشی از مشکلات آب شرب حاشیه شهر برطرف شود.
مدیر آبفا گنبدکاووس خاطرنشان کرد: در حال حاضر روزانه ۲۸۰ لیتر بر ثانیه کمبود آب شرب در شهرستان داریم و با اضافه کردن دو حلقه چاه دیگر در مدار تامین آب این میزان به ۲۰۰ لیتر بر ثانیه در طول شبانه‌روز خواهد رسید.
وی ادامه داد: در برنامه میان‌مدت برای تامین کامل آب شرب منطقه گنبدکاووس نیاز به حفر ۱۷ حلقه چاه است که در حال حاضر هفت حلقه چاه در دست اجرا بوده و ۱۰ حلقه چاه دیگر باید ترسیم شود.
سعیدی‌راد گفت: متاسفانه کشت افسار گسیخته شالی و مصرف بیش از حد این کشت سبب مشکلات عدیده‌ای در کمبود آب شرب منطقه شده که از دستگاه‌های متولی خواستار نظارت و رسیدگی به این موضوع هستیم.
وی درباره کمبود مشکل آب شرب روستاهای نوار مرزی گنبدکاووس بیان کرد: به نظر می‌رسد باید تدابیر و اقدامات جدی در تامین آب ۳۸۵ هزار راس دام موجود در این منطقه شود تا این دام‌ها از آب شرب بهداشتی استفاده نکنند، می‌توان از آب چاه‌هایی که قابلیت استفاده برای آب احشام دارند، بهره گرفت.

نام دستگاه ارسال کننده خبر : شرکت آب و فاضلاب استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .