عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » توسعه ارتباطات روستایی بستر تحول اقتصاد روستا


توسعه ارتباطات روستایی بستر تحول اقتصاد روستا

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گلستان از افزایش میزان دسترسی پهن باند مشترکان در مناطق کم برخوردار روستایی در سال های اخیر خبر داد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گلستان؛ محمد احمدی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گفت: با توجه به جمعیت 51 درصدی روستایی نسبت به جمعیت استان یکی از مهمترین راه های توسعه اقتصاد استان کمک به توسعه اقتصاد روستایی است که در حوزه ICT در سال های اخیر فعالیت های چشمگیری انجام شده است.

وی اظهار داشت: دسترسی 97 درصد روستاهای استان به شبکه ملی اطلاعات یکی از مهمترین اقدامات انجام شده در کاهش شکاف دیجیتال بین شهر و روستاست که زمینه توسعه کسب و کارهای روستایی و بوم گردی ها را رونق بخشیده است.
رئیس شورای مدیران ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اظهار داشت: از دیگر اقدامات ارزشمند در این حوزه، برگزاری دوره های توانمندسازی فعالان حوزه کسب و کار بود که این اداره کل با برگزاری بیش از 27 دوره آموزش کسب و کار به صورت حضوری و غیرحضوری گامی در مسیر تحقق این هدف برداشته است.
وی اظهار داشت: توسعه و ایجاد فیبر نوری  بین 22 نقطه با ایجاد 100 کیلومتر فیبر نوری در استان اجرا شد که با اجرای این طرح مردم روستاهای تحت پوشش می توانند از اینترنت نسل سوم و چهارم تلفن همراه بر بستر فیبر نوری بهره مند شوند و با کیفیت بالا به شبکه ملی اطلاعات دست یابند.


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گلستان
تأیید کننده خبر : کیانی پور
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .