عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » سه راهي وشمگير – انبارالوم در آق قلا روكش آسفالت شد


سه راهي وشمگير – انبارالوم در آق قلا روكش آسفالت شد

سه راهي وشمگير – انبارالوم در آق قلا روكش آسفالت شد

مديركل راه و شهرسازي گلستان گفت: عمليات روكش آسفالت سه راهي سد وشمگير- انبارالوم كه از مطالبات مردمي شهرستان آق قلا بود به اتمام رسيد.

به گزارش اداره روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان، مهندس "علي بخش رستمي" در گفت و گويي خبري گفت: سه راهی انبار الوم تا سد وشمگير در محور ارتباطي آق قلا - اینچه برون 30 كيلومتر طول دارد كه طي سال های گذشته،22 کیلومتر این مسیر، روکش آسفالت و هشت کیلومتر آن، شانه سازی شد.

رستمي ادامه داد: آسفالت حدود پنج کیلومتر از انتهای مسیر شانه سازي شده، دچار شکستگی و آسیب دیدگی شدید رویه بود که بهسازي آن در دستور کار امسال قرار داشت.

وي افزود: پس از پيگيري هاي نمايندگان محترم مجلس و اداره كل راه و شهرسازي با مساعدت و همكاري بي شائيه مهندس كشاورزيان رئيس سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي كشور در ابلاغ اعتبار لازم، روكش آسفالت محور انجام شد.

رستمي ادامه داد: براي بهسازي و روكش آسفالت محور، از آسفالت رگلا‍ژي (نوعي آسفالت حفاظتي) به طول حدود پنج كيلومتر و به ضخامت پنج سانتي متر استفاده شده است.

مديركل راه و شهرسازي گلستان خاطرنشان كرد: اجراي رمپ های ورود و خروج، ساخت یک دهنه پل هشت متری، لکه گیری مستمر، ساماندهی و ایمن سازی با نصب گاردریل، چراغ روشنایی برج نور و اجرای دور برگردان ایمن از ديگر اقدامات انجام شده در جهت افزايش ايمني اين مسير بوده است.

رئيس شوراي حمل و نقل گلستان در پايان سخنانش گفت: نگهداري راه هاي موجود، هزينه هاي زيادي را سالانه بر اداره كل تحميل مي كند كه با توجه به كمبود و محدوديت منابع مالي، كاري بسيار دشوار و سنگين است.

رستمي متذكر شد: متاسفانه حمل بارهاي غير مجاز، آتش زدن لاستيك در سطح آسفالت و عدم لايروبي كانال هاي حاشيه راه و جاري شدن آب در سطح جاده، آسيب هاي متعددي را به جسم راه ها وارد مي كند كه از مردم عزيز استان تقاضا مي شود در نگهداري و حفظ و صيانت از اين سرمايه هاي ملي تلاش و همكاري كنند.

مديركل راه و شهرسازي گلستان در ديداري كه به اتفاق نماينده مردم گرگان و آق قلا در مجلس و مديران ديگر دستگاههاي اجرايي استان با مردم شهر انبارالوم در مسجد جامع اين شهر داشت قول مساعد براي آسفالت و بهسازي مسير تا خردادماه سال 94 داده بود كه پيش از موعد مقرر اين عمليات به سرانجام رسيد.

شهر انبارالوم در فاصله 50 کیلومتری شمال گرگان و در 25 کیلومتری شمال شرق آق قلا قرار دارد.

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره كل راه و شهرسازي استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .