عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » مشاركت راه و شهرسازي در مانور اطفای حريق جنگل در پارک ملی گلستان


مشاركت راه و شهرسازي در مانور اطفای حريق جنگل در پارک ملی گلستان

اداره كل راه و شهرسازي گلستان با بكارگيري شش دستگاه ماشين آلات سبك و سنگين و آماده سازي مسير مانور اطفاي حريق جنگل در پارك ملي گلستان، نقش خود را به عنوان يكي از دستگاههاي دخيل در مديريت حوادث بحران استان ايفا كرد.

به گزارش اداره روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان، در مانور اطفای حریق در جنگل كه صبح امروز (پنجشنبه) با حضور دكتر "معصومه ابتكار" معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست كشور در پارك ملي گلستان برگزار شد، اداره كل راه و شهرسازي استان با ايجاد آتش برها و خاكريزها مانع از گسترش آتش در سطوح ديگر جنگل شد.

همچنين، حضور مستمر و منظم در جلسات هماهنگي ستاد مديريت بحران استان از ديگر اقدامات راه و شهرسازي در اجراي اين مانور بود.

مانور اطفای حریق در جنگل با حضور معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست كشور، استانداران و دستگاههاي ذيربط سه استان گلستان، سمنان و خراسان شمالی و با رمز 'یا علی بن ابیطالب' آغاز شد.

مديركل و رئيس اداره مديريت بحران اداره كل راه و شهرسازي گلستان و روساي اداره و نمايندگي راه و شهرسازي شهرستان هاي مينودشت و گاليكش نيز در اين مانور حضور داشتند.

هدف از برگزاري این مانور، هماهنگی بیشتر و افزایش آمادگی بین دستگاه های مختلف برای مقابله با آتش سوزی های احتمالی در جنگل ها و کاهش آسیب ها و خسارت آن بويژه در پارک ملی جنگل گلستان و ارزیابی توانمندی ها، امکانات و نیازهای منطقه اعلام شده است.

سازمان حفاظت محیط زیست کشور، مجری اين مانور و مسوول هماهنگي بین استان ها و دستگاه های مختلف بوده است.

پارک ملی گلستان باحدود 92 هزار هکتار مساحت در 30 کیلومتری شرق شهرستان گالیکش و در منتهی الیه شرقی حوزه استحفاظی استان گلستان به سمت خراسان شمالی قرار دارد.

پارک ملی گلستان در سال 1977 میلادی به عنوان ذخیره گاه زیست کره انتخاب شد و از قدیمی ترین پارک های ملی جهان به شمار می رود.

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره كل راه و شهرسازي استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .