عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » به ازاء هر سه سال، یک سال خشک یا ترسالی در گلستان به وقوع می پیوندد

مدیر مطالعات شرکت آب منطقه ای گلستان:

به ازاء هر سه سال، یک سال خشک یا ترسالی در گلستان به وقوع می پیوندد

به ازاء هر سه سال، یک سال خشک یا ترسالی در گلستان به وقوع می پیوندد

 مدیر مطالعات شرکت آب منطقه ای گلستان گفت: بر اساس آمار بلند مدت، در استان گلستان به لحاظ آماری تعداد سالهای خشک، ترسال و مرطوب تقریبا با یکدیگر برابر است و تقریبا به ازای هر سال نرمال، یک سال خشک و یک ترسالی در استان بوقوع می پیوندد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای گلستان، در جلسه عمومی پرسنل مدیریت مطالعات شرکت آب منطقه ای گلستان با معاون مطالعات پایه و تخصیص حوضه های آبریز اترک و حوضه های شمالی شرکت مدیریت منابع آب ایران که در محل سد نرماب برگزار شد، مدیر دفتر مطالعات پایه شرکت ، اظهار کرد: با توجه به حجم بهره برداری از منابع آب ، وقوع تغییرات حدی هزینه های زیادی برای ذینفعان حوزه آب ایجاد می کند و بهبود و ارتقاء و نیز پایش مستمر شبکه سنجش بعنوان یک مولفه میتواند در مدیریت این قبیل هزینه ها نقش ایفا نماید .
دهقان اضافه کرد: در شبکه سنجش منابع آب استان حدود 837 ایستگاه وجود دارد که سالانه قریب به 200 هزار رکورد در آن ثبت و تولید می شود. با استفاده از داده های این شبکه بطور مستمر روزانه، ماهانه و سالانه وضعیت منابع آب استان گزارش می شود.
وی تصریح کرد: در سالجاری با هدف ارتقاء سطح دانش متصدیان کارگاه آموزشی یکروزه برگزار و نقش و اهمیت داده های صحیح و بموقع شبکه سنجش مجددا برای متصدیان این شبکه تبیین شد.  
مهندس شاه حسینی معاون مطالعات پایه و تخصیص حوضه آبریز اترک وحوضه های شمالی شرکت مدیریت منابع آب ایران با تشکر از تلاش و زحمات همکاران مطالعات شرکت آب منطقه ای گلستان در تولید و تحلیل داده های منابع آب، مطالعه و بهینه سازی شبکه سنجش منابع آب  بر اساس ضرورتها، نیازمندیها و محدودیتهای شرایط موجود را الزامی دانست.
وی افزود: استفاده از روشهای خرید خدمت و تبیین منابع درآمدی در حوزه وظیفه مندی مطالعات در کنار پیگیری برای افزایش اعتبارات طرح تکمیل و تجهیز شبکه اندازه گیری آبهای سطحی و زیرزمینی میتواند برای مدیریت محدودیت های تامین مالی نیازمندیهای شبکه سنجش مفید باشد.
وی ضمن تشکر از احصاء فرآیندهای نگهداری و بهره برداری از شبکه سنجش آب سطحی گفت: با هماهنگی این معاونت و مدیریت مطالعات استانهای تحت پوشش حوضه آبریز و حوضه های شمالی جلساتی برگزار و پس از بررسی، فرآیندهای مذکور برای بهره برداری به سایر شرکتهای آب منطقه ای ابلاغ خواهد شد.
وی در ادامه ، برگزاری جلسات داخلی مدیریت مطالعات آب منطقه ای گلستان در محل تاسیسات آبی شرکت را در راستای بازدید همکاران از این تاسیسات و کارکرد داده های منابع آب در مدیریت محدوده تاسیسات آبی حرکتی خوب و مفید قلمداد کرد. 
وی همچنین توجه به استفاده از فناوری نوین و هوشمندسازی شبکه سنجش منابع آب و تعریف بخشی از نیازمندیهای حوزه مطالعات در قالب طرحهای تحقیقاتی، رساله دکتری و پایان نامه کارشناسی ارشد را مورد تاکید قرار داد.
شاه حسینی در پایان ضمن موافقت با پیشنهاد مدیریت مطالعات شرکت ، برای یکسان سازی چارچوب تدوین گزارش ماهانه وضعیت ریزش های جوی شرکتهای تحت پوشش حوضه آبریز اترک ،مقرر کرد، با محوریت این معاونت در شرکت مدیریت منابع آب ایران و همکاری سایر شرکتهای تحت پوشش حوضه مذکور، این موضوع توسط مدیریت مطالعات شرکت آب منطقه ای گلستان انجام شود.
 

به ازاء هر سه سال، یک سال خشک یا ترسالی در گلستان به وقوع می پیوندد


نام دستگاه ارسال کننده خبر : شرکت آب منطقه ای گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .