عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » آموزش های مهارتی و توانمندسازی افراد مصداق اقتصاد مقاومتی است

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای گلستان در خبرگزاری ایرنا:

آموزش های مهارتی و توانمندسازی افراد مصداق اقتصاد مقاومتی است

آموزش های مهارتی و توانمندسازی افراد مصداق اقتصاد مقاومتی است

 سیدعلیرضا حسینی طلب مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان گلستان در روز چهارشنبه 20 بهمن ماه در دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) حضور پیدا کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان گلستان، سیدعلیرضا حسینی طلب ضمن تقدیر و تشکر از اصحاب رسانه و خبرنگاران در حمایت و همراهی مجموعه آموزش فنی و حرفه ای استان، گفت: آموزش فنی و حرفه ای پنجه های کارآمد تربیت می کند و تربیت پنجه های کارآمد می تواند بخشی از معضل بیکاری در جامعه را برطرف کند.
وی افزود: اقتصاد مقاومتی یعنی روی پای خود ایستادن و آموزش های مهارتی و توانمندسازی افراد مصداق اقتصاد مقاومتی است.
حسینی طلب تصریح کرد: اهمیت آموزش های مهارتی و اثربخشی آن در جامعه در بعدهای مختلف اجتماعی و اقتصادی بر هیچکس پوشیده نیست و باید منزلت اجتماعی مهارت را در جامعه افزایش دهیم.
وی همچنین گفت: مهارت آموزی باید از کودکی در افراد نهادینه شود.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان گلستان بیان کرد: سهم 1/3 آموزش های مهارتی از بودجه آموزشی کشور با توجه به اهمیت موضوع مهارت آموزی و تربیت نیروی ماهر بسیار کم است و اگر این سهم افزایش پیدا کند در آموزش های مهارتی اتفاقات خوبی را شاهد خواهیم بود.
حسینی طلب در بخشی دیگر گفت: آموزش های مهارتی در 19 گروه هدف ارائه می شود و از ابتدای سال تاکنون 17 هزار و 958 نفر از این آموزش ها در استان در قالب 887 حرفه آموزشی بهره مند شده اند. ایشان افزود: در حوزه مهارت آموزی در محیط کار واقعی از ابتدای سال تاکنون هزار و 65 کارگاه مجوز صادر شده است که 2 هزار و 440 نفر آموزش های مهارتی را در این حوزه فرا گرفتند.
وی همچنین گفت: در حال حاضر 498 آموزشگاه فنی و حرفه ای آزاد فعال در استان داریم که با توجه به دستور وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی و نیز تاکید رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در خصوص صدور 3 روزه مجوز تاسیس آموزشگاه ها از رشد بسیار بالایی برخودار شده است.
حسینی طلب در ادامه گفت: از ابتدای سال تاکنون 14 هزار و 850 نفر در 286 حرفه آموزشی توسط آموزشگاه های فنی و حرفه ای آزاد آموزش های مهارتی ارائه شده است.
وی همچنین بیان کرد: در خصوص ارتقاء مهارت شاغلین در سال جاری 27 مرکز کارآموزی بین کارگاهی در کارخانجات استان افتتاح شده است که پیش بینی می شود تا پایان سال این رقم به 32 مرکز افزایش یابد.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان گلستان گفت: با توجه به اینکه استان گلستان در حوزه کشاورزی فعال است متاسفانه تاکنون یک مرکز تخصصی آموزش کشاورزی در استان نداشته ایم و تنها پروژه نیمه کاره مرکز آموزش تخصصی فنی و حرفه ای کشاورزی نی تپه خان ببین نیز به دلیل عدم تخصیص اعتبارات لازم بعد از چندین سال با پیشرفت کمی در حال کار هست که نیازمند توجه ویژه مسئولان در تخصیص منابع لازم جهت سرعت گرفتن روند این پروژه است تا با افتتاح این مرکز شاهد رشد و تربیت نیروی انسانی در حوزه کشاورزی باشیم.
فتحی رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی استان گلستان ضمن تقدیر و تشکر از حضور مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان،گفت: مجموعه ایرنا آمادگی دارد تا به عنوان حامی مهارت آموزی اخبار و رویدادهای مهم حوزه مهارت آموزی استان را پوشش دهد تا نقشی موثر در اشاعه فرهنگ مهارت آموزی داشته باشد.

آموزش های مهارتی و توانمندسازی افراد مصداق اقتصاد مقاومتی است

 

آموزش های مهارتی و توانمندسازی افراد مصداق اقتصاد مقاومتی است

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .