عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » ثبت نام حدود 67 هزار متقاضی گلستانی در سامانه ثمن/۲۹ اسفند پایان مهلت ثبت نام

مدیرکل راه و شهرسازی استان گلستان خبر داد:

ثبت نام حدود 67 هزار متقاضی گلستانی در سامانه ثمن/۲۹ اسفند پایان مهلت ثبت نام

مدیرکل راه و شهرسازی استان گلستان گفت: تاکنون 66935متقاضی در طرح نهضت ملی مسکن مسکن در استان گلستان موفق به ثبت نام شده اند و تا این لحظه بیش از 32 هزار تن از آنها مجاز شناخته شده اند.

به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان مهندس محبوبی مدیرکل راه و شهرسازی اظهارداشت: طرح نهضت ملی مسکن از اولویت‌ها و برنامه‌های دولت سیزدهم است که با هدف تأمین مسکن اقشار مختلف مردم اجرایی می شود.

وی با اشاره به اینکه تعداد ثبت نامی ها در استان گلستان از مرز ۸۵ هزار نفر گذشته است افزود: از این تعداد 66935 متقاضی مربوط به طرح نهضت ملی مسکن یا فاز شش بوده اند که از این میزان ثبت نامی بیش از 50295 متقاضی متاهل یا سرپرست خانوار و بیش از 16889متقاضی مجرد می باشد.

وی در خصوص جزئیات آمار ثبت نام کنندگان طرح نهضت ملی مسکن اعلام کرد: تاکنون در شهر گرگان 20812 ، در شهر گنبد 8529 ، در شهر مینودشت 5485 ، در شهر آزادشهر 3949 نفر و در شهر آق قلا 3329 نفر تا پایان روز 24 اسفند سالجاری در سامانه نام نویسی کرده اند.

محبوبی گفت: تاکنون تعداد 32868 متقاضی مسکن با داشتن چهار شرط عدم سابقه مالکیت دولتی(فرم ج)، عدم سابقه مالکیت شخصی(ثبت اسناد و املاک)، تاهل و سابقه پنج ساله سکونت مجاز و تایید شده اند که این تعداد حدود 50 درصد متقاضیان بوده و با توجه به اینکه پالایش متقاضیان جدید هنوز ادامه دارد، با پایش جدید تعداد متقاضیان واجد شرایط افزایش پیدا می کند.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان در خصوص آخرین اقدامات در اراضی 48 هکتاری گرگان توضیح داد: طی روزهای اخیر جلسه‌ای با قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) داشتیم تا سایت ۴۸ هکتاری گرگان آماده سازیو عملیات ساختمانی این سایت با ظرفیت تقریبی 8200 واحد انجام می شود.

 

محبوبی بر تسریع در انجام اقدامات و مقدمات اولیه کار تاکید کرد و گفت: مهم این است که متقاضی موثر وجود داشته باشد و صرف ثبت نام نباشد و متقاضیان بتوانند حداقل ۴۰ میلیون اولیه را واریز کند.

وی ادامه داد: در مسکن شهری و روستایی 26 هزار واحد آمادگی احداث وجود دارد که ۱۱ هزار واحد مسکن روستایی،پنج هزار واحد ثبت نام خود مالکی و 10 هزار مسکن شهری بوده که تامین زمین شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان اعلام کرد: تامین زمین و تعریف پروژه برای سال اول عملیاتی شده است.

محبوبیدر خصوص جزئیات قیمت هر متر مربع مسکن نهضت ملی در استان گلستان توضیح داد: براساس ابلاغ وزارت راه و شهرسازی و پس از طرح در شورای تامین مسکن استان، قیمت پایه برای هر مترمربع ۴ میلیون و ۷۲۵ هزار تومان برای اعلام مناقصه پیمانکاری اعلام شد.

وی با اشاره به این که در هر پروژه عمرانی هر سه ماه یکبار شاخص تعدیل بر اساس تورم، اعلام و اعمال می‌شود که به ضریب قیمت پایه اضافه خواهد شد، تاکید کرد: قیمت نهایی هر متر مربع مسکن برای متقاضیان بر اساس قیمت تمام شده لحاظ خواهد شد و قیمت چهار میلیون و ۷۲۵ هزار تومان به عنوان قیمت پایه پیمانکاران خواهد بود.

محبوبی گفت: در شهر گرگان وام و تسهیلات برای طرح نهضت ملی 350 میلیون تومان و مابقی شهرها استان 300میلیون تومان و در حال حاضر با سود 18 درصد می باشد.

وی با اعلام این که در سال جدید به پیمانکاران فراخوان داده می شود ابراز داشت: بررسی توان فنی، مالی و اهلیت سنجی از تمامی پیمانکاران بر اساس ضوابط قانونی انجام خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان گلستان در پایان با بیان این که تمام دفاتر پیشخوان دولت پاسخگوی مراجعین و متقاضیان مسکن خواهند بود، خاطرنشان ساخت: از تمامی متقاضیان ثبت نام کرده درخواست می شود تکمیل مدارک خود را صرفاً از طریق دفاتر پیشخوان انجام و آخرین اطلاعات مورد نیاز خود را از طریق پنل و پروفایل ثبت نامی در سامانه ثمن کسب نمایند.

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان:
تأیید کننده خبر : کیانی پور
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .