عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » راه اندازی 77 دفتر پیشخوان خدمات دولت در گلستان


راه اندازی 77 دفتر پیشخوان خدمات دولت در گلستان

 مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات گلستان از راه اندازی 77 دفتر پیشخوان شهری و روستایی در سال 1400 در گلستان خبر داد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گلستان؛ محمد احمدی در نشست بررسی برنامه های حوزه دولت الکترونیک با اعلام این خبر افزود: در شرایط شیوع ویروس کرونا، نقش دفاتر پیشخوان خدمات دولت از هر زمان دیگری برجسته تر شد که خوشبختانه با اقدامات انجام شده در ایجاد زیرساخت های توسعه دولت الکترونیک، دفاتر توانستند خدمات غیرحضوری ادارات را به مردم ارائه کنند.
وی اظهار داشت: با ابلاغ آئین نامه جدید دفاتر سهولت دسترسی به خدمات دفاتر بیش از پیش فراهم شده است.
رئیس شورای مدیران ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اظهار کرد: در سال گذشته  32 پروانه شهری و 45 پروانه روستایی صادر شده است که در حال ارائه خدمات به مردم استان می باشند.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گلستان اضافه کرد: تاکنون جلسات متعددی در جهت واگذاری خدمات دستگاههای اجرائی به دفاتر پیشخوان خدمات دولت برگزار شده است که دستاورد آن واگذاری خدمات شرکت گاز، اوقاف و امور خیریه و ... است.
وی با اشاره به لزوم توسعه خدمات دفاتر پیشخوان گفت: از مزیت های مهمی که با افزایش این دفاتر برای مردم  به وقوع می پیوندد می توان به گسترش عدالت اجتماعی، کاهش بوروکراسی اداری، راه‌اندازی دولت الکترونیک، کاهش فاصله مراکز خدمت با مخاطبین، افزایش کانال های ارتباطی بین دولت و مردم، کارآفرینی و اشتغال‌ زایی برای بخش خصوصی اشاره کرد.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گلستان تسهیل فرایندهای کاری دفاتر پیشخوان خدمات دولت و افزایش خدمات الکترونیکی این دفاتر را مهمترین عامل جهت ایجاد دولت الکترونیکی اعلام کرد و گفت: دفاتر پیشخوان دولت وظیفه ارائه خدمات الکترونیکی دولت را برعهده دارند و با کاهش فرایندهای پیچیده در ارائه مجوزهای لازم و افزایش خدمات این دفاتر بخوبی می توان زمینه را برای توسعه دولت الکترونیکی در استان مهیا کرد.

نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .