عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » چهار طرح تفصیلی شهرهای استان گلستان در دست تهیه است

معاون شهرسازی و معماری اداره‌کل راه و شهرسازی استان گلستان مطرح کرد؛

چهار طرح تفصیلی شهرهای استان گلستان در دست تهیه است

معاون شهرسازی و معماری اداره‌کل راه و شهرسازی استان گلستان گفت: 20 طرح تفصیلی شهرهای استان ابلاغ شده و 4 طرح در مرحله تهیه است.

سيده فرشته خليل زاده معاون شهرسازي و معماري اداره كل راه و شهرسازي استان گلستان درگفتگو با پايگاه اطلاع رساني اين اداره كل، افزود: مطالعات مرحله اول تهیه طرح تفصیلی شهرهاي کردکوی و بندرگز اتمام یافته و مرحله دوم درحال تهیه، بررسی و تصويب می باشدو تهیه طرح تفصیلی شهرهای آق قلا و مینودشتبا رویکرد بازآفرینی شهری و حفاظت از بافت تاریخی در حال انجام مي باشد. همچنین در سال1400 در کمیسیون ماده 5 محدوده بافت فرسوده شهرهای جلین و سرخنکلاته مصوب گردید و تصويب بافت فرسوده برخي ديگراز شهرهای استان نیز در دست اقدام می باشد.

وی با اشاره به طرح نهضت ملی مسکن اظهار کرد: در چهارچوب قانون جهش تولید مسکن تاکنون در سطح شهرهای استان بيش از122 هکتار الحاق اراضي به محدوده قانوني شهرها و بيش از 25 هكتار از اراضي استان تغییر کاربری در جهت اجراي قانون مذكوردر جلسات مربوطه انجام شده است.

وی با اشاره به ضرورت و تأكيد بر موضوع راهبری ‌و نظارت بر اجرای ضوابط ‌و مقررات شهرسازی و معماری و مصوبات شورايعالی شهرسازی و معماری ايران، راهبری و نظارت بر تهيه و اجرای طرح‌های توسعه و عمران و راهبری دبيرخانه‌های كميسيون‌های تخصصی مسكن و شهرسازی وكميسيون ماده۵ دراستان افزود:درسال ۱۴۰۰ تعداد 14 جلسه کمیسیون ماده پنج در استان برگزار شد که منجر به اتخاذ تصمیم در خصوص 267 مصوبه بوده است، همچنین تعداد 11 جلسه کارگروه زیربنایی،توسعه روستايي، عشايري، شهري و آمايش سرزمين و محيط زيست در استان برگزار شده است که در مجموع 332 مصوبه در سال گذشته در همين راستا به تصویب رسیده است.

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .