عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » با کاهش آب در دسترس باید سراغ منابع آبی جدید برویم

معاون شرکت آب منطقه ای گلستان:

با کاهش آب در دسترس باید سراغ منابع آبی جدید برویم

 معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای گلستان با اشاره به کاهش روزافزون ذخیره سفره های عمیق و کم عمق در گلستان گفت: چاره ای به جز یافتن منابع آبی جدید  از جمله آب شیرین کن ها نداریم.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای گلستان، مهندس جواد تیموری اظهارکرد: از ابتدای سال آبی زارعی تا پایان اردیبهشت ماه در مقایسه با مدت مشابه گذشته، در مجموع سفره های عمیق و کم عمق حدود ۲۵۰ میلیون مترمکعب حجم آب زیرزمینی را از دست داده‌ایم.
معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای گلستان افزود: با کاهش آب در دسترس چاره ای به جز رفتن به سراغ آب های نامتعارف مانند پساب تصفیه خانه ها، آب باران و از همه مهم تر توسعه آب شیرین کن ها نداریم.
وی تاکید کرد که در زمان حاضر بخش زیادی از آب شرب در استان از سفره‌های زیرزمینی تأمین شده و برای میان و بلندمدت برنامه ریزی شده از ظرفیت سدها استفاده کنیم و بخشی از آب شرب استان هم در افق ۱۴۲۵ باید از طریق شیرین سازی آب دریا تأمین شود.
مهندس تیموری ادامه داد: اهتمام زیادی در خصوص اخذ مجوزهای شیرین سازی آب دریا انجام داده شده است و بر همین اساس با مجوز شیرین سازی ۳۲ میلیون مترمکعب برای تأمین نیاز شرب موافقت شده است.
معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای گلستان گفت: در حال حاضر یک آب شیرین کن در بندرترکمن توسط شرکت آبفا در حال فعالیت است که آب تولیدی توسط دولت خریداری می شود و بخش زیادی از تنگناهای آب شرب در شمال غرب و غرب گلستان را برطرف می کند.

نام دستگاه ارسال کننده خبر : شرکت آب منطقه ای گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .