عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » 94درصد تامین آب شرب در استان گلستان از منابع زیر زمینی است


94درصد تامین آب شرب در استان گلستان از منابع زیر زمینی است

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گلستان گفت: 94درصد منابع تامین آب شرب در استان گلستان از منابع زیر زمینی است و بیشتر از استاندارها می باشد.
به گزارش روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب استان گلستان، دکتر ایرج حیدریان، رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان گلستان افزود: پتانسیل منابع آب استان 2485میلیون متر مکعب می باشد که 50درصد آن سطحی و 50 درصد منابع آب زیر زمینی می باشد که 94درصد از منابع آب زیرزمینی استفاده می شود .
وی اظهار داشت: در طرح جامع آب استان تلفیق منابع آب زیرزمینی و سطحی یکی از کارهایی است که به لحاظ پدافندی باید اتفاق بیفتد لذا از استاندارد های تعیین شده هم بیشتر است و امیدواریم با برنامه ریزی ها و راهکارهایی که با همکاری شرکت آب منطقه ای در حال برنامه ریزی می باشد بتوانیم استان را از حالت تک منبعی که آب های زیرزمینی می باشد خارج کنیم .
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان گلستان با بیان اینکه مشکلات کمبود آب شرب در استان وجود دارد افزود: امیدواریم با تقویت منابع مالی مورد نیاز جهت تکمیل سد های در دست اقدام از جمله سد نرماب حدود 550هزار نفر از جمعیت استان را تحت پوشش قرار دهیم.
حیدریان بیان داشت: در راستای کاهش هدر رفت آب ، اصلاح و بازسازی شبکه های توزیع آب شرب در شهر ها و روستاهای استان در دستور کار قرار دارد و با پیگیری های مجمع نمایندگان استان امیدواریم بتوانیم ردیف ملی برای این موضوع اختصاص دهیم و منابع مطمئن و پایداری را تامین نمائیم.
وی برنامه هایی که در ارتباط با کاهش هدر رفت آب در حوزه آب شرب تنظیم شده را احداث 1291کیلومتر خط انتقال و شبکه توزیع بیان کرد و افزود: با همکاری قرارگاه  امام حسن مجتبی (ع) و معین آن قرارگاه خاتم الانبیا (ص) بازسازی و نوسازی خط انتقال و شبکه توزیع در روستاهای استان صورت می گیرد و امیدواریم بتواند در هدر رفت آب شرب موثر باشد.
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان گلستان گفت: با امضاي قرارداد بين وزارت نيرو و قرارگاه سازندگی امام حسن مجتبي (ع) كه با هدف آبرساني به روستاهاي محروم كشور انجام شد ،آبرسانی و پایداری آب شرب  432 روستاي استان گلستان آغاز شده است.
حیدریان با اشاره به اینکه از ۱۰ هزار روستای کشور، 432روستا در قالب طرح بزرگ پروژه های محرومیت زدایی آبرسانی به استان گلستان تعلق دارد، گفت: این طرح‌ها با اعتباری بالغ بر 6140میلیارد ریال و به منظور رفع تنش آبی و تأمین آب پایدار در سطح روستاهای استان، طی مدت ۳۰ ماه اجرا می‌شود.
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان گلستان از پروژه های محرومیت‌زدایی وزارت نیرو به عنوان یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های عمرانی در سطح کشور یاد کرد و گفت: توسعه خدمات آبرسانی و محرومیت‌زدایی در نقاط مختلف کشور به ‌ویژه روستاهای محروم و کم برخوردار استان گلستان مورد توجه دولت است.

نام دستگاه ارسال کننده خبر : شرکت آب و فاضلاب استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .