عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » ۹۴درصد آب استان از منابع زیرزمینی تأمین می‌شود

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان گلستان در نشست خبری با اصحاب رسانه:

۹۴درصد آب استان از منابع زیرزمینی تأمین می‌شود

 مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب گلستان در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت : ۶۲۵ حلقه چاه مسئولیت تامین آب شرب در شهر ها و روستاهای استان را دارد که نشان دهنده آن است ۹۴ درصد تامین آب در استان از منابع زیرزمینی است  که بیشتر از میانگین نرمال بوده است .

به گزارش روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب استان گلستان ، دکتر ایرج حیدریان با بیان اینکه نیاز منابع آبی استان گلستان ۷ هزار و ۲۴۳ لیتر بر ثانیه است و کمبود یک‌هزار و 676 لیتر بر ثانیه ای در استان را شاهد هستیم خاطرنشان کرد:امیدواریم بتوانیم با همت سازمان آب منطقه‌ای منابع آب سطحی که در بخش شرب هنوز به مدار بهره‌برداری نرسیده تکمیل گردد تا استان گلستان از آب سطحی بهره‌مند شوند.
حیدریان در ادامه با اشاره به اینکه شاخص برخورداری جمعیت روستایی گلستان از آب شرب، ۷۴.۲۴ درصد بوده  و 3 درصد از میانگین کشوری عقب هستیم عنوان کرد: با پیگیری هایی که از سال گذشته تاکنون اتفاق افتاده است اعتباراتی برای آبرسانی به روستاها اختصاص یافت که امیدواریم تا حدودی مشکلات مرتفع گردد.
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان گلستان افزود : با توجه به کاهش ۱۴درصدی نزولات جوی نسبت به آمار درازمدت منتهی به اسفند ماه و همینطور سطح پوشش برف در ارتفاعات، با هدف مدیریت مصرف آب در پیک، تمهیداتی ازجمله مدیریت قُرق چاه‌های آب شرب و ممنوعیت کشت شالی و چغندرقند بهاره اندیشیده شده است.
این مقام مسئول در بخش دیگری تصریح کرد :با توجه به اینکه 94درصد منابع تامین آب شرب استان از منابع آبهای زیرزمینی می باشد امیدواریم با توجه به سفر ریاست جمهور به استان و افزایش منابع مالی در خصوص احداث و تکمیل سدها بتوانیم استان را از حالت تک منبعی بودن خارج کنیم و از آبهای سطحی نهایت بهره را نماییم.
وی در بخش دیگری از این نشست  از کاهش ۲۹۲ میلیون مترمکعبی ذخایر آبی کم عمق و عمیق خبرداد و افزود: حفر و تجهیز 92حلقه چاه آب در دستور کار خواهد بود که تاکنون برای حفر ۲۷ حلقه چاه انعقاد قرارداد صورت گرفته است که علاوه بر ظرفیت استان از ظرفیت سه شرکت خارج از استان در راستای تسریع در پروژ ها هم استفاده خواهیم کرد.
گفتنی است در پایان این نشست جلسه پرسش و پاسخ نیز انجام و مدیر عامل و معاونین شرکت آب و فاضلاب هر یک به سئوالات خبرنگاران پاسخ دادند.

نام دستگاه ارسال کننده خبر : شرکت آب و فاضلاب استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .