عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » پیام سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان به‌مناسبت روز جهانی صنایع‌دستی


پیام سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان به‌مناسبت روز جهانی صنایع‌دستی

پیام سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان به‌مناسبت روز جهانی صنایع‌دستی

 رحمان فرمانی سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان با صدور پیامی 10 ژوئن مصادف با 20 خرداد روز جهانی صنایع‌دستی و آغاز هفته ملی صنایع‌دستی را به فعالان این حوزه تبریک گفت.

متن کامل پیام رحمان فرمانی سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان به شرح زیر است:
 
بسم‌الله الرحمن الرحیم
صنایع‌دستی تنوعی که دارد، تجملی که دارد و ذوقی که در آن به‌کاررفته، زیبا و همه‌کس پسند است. (مقام معظم رهبری)
در طول تاریخ پرفرازونشیب ایران اسلامی، صنایع‌دستی، بزرگ‌ترین هدیه ملت ایران به تاریخ جهان بوده است. صنایع و هنرهایی که سرچشمه آن‌ها، تمام قلب و روح هنرمندان این مرز پرگوهر بوده و تاروپودشان آمیخته با فرهنگ این ملت است. صنایع‌دستی که راوی دیروز تا امروز و فرداهای کشورمان است با فضیلت‌ترین هنرهایی است که پیش و بیش از همه، از دستان زنان و مردان هنرمند ایرانی زاده و بالنده شده‌اند.
صنایع‌دستی در بین هنرهای مختلف بیش‌ترین توانایی را برای انتقال تمدن و فرهنگی اسلامی- ایرانی داشته و  دارد. جدای از این‌که صنایع‌دستی می‌تواند در حوزه‌های مختلف اشتغال، کارآفرینی و صنایع و صادرات غیرنفتی بسیار فعال باشد. در حال حاضر صنایع‌دستی و هنرهای سنتی به‌مثابه رکن رکین صنایع کوچک با حداقل امکانات چه در عرصه تولید و دارا بودن بالاترین ارزش‌افزوده، بیشترین بازده را داشته و به‌عنوان اصیل‌ترین کالای ایرانی می‌تواند ضمن صیانت از فرهنگ و هنر این مرزوبوم، نقشی بسزا را در تحقق اقتصاد مقاومتی ایفا کند.
اینجانب با گرامیداشت ۲۰ خردادماه روز جهانی صنایع‌دستی و آغاز هفته صنایع‌دستی را تبریک عرض می‌نمایم و زحمات و تلاش‌های همه فعالین این حوزه اعم هنرمندان، صنعتگران، پشتیبان‌ها، شرکت‌های تعاونی در اقصی‌نقاط استان گلستان، و نیز همکاران ارجمندم در معاونت صنایع‌دستی اداره‌کل را ارج نهاده و امید واثق دارم با توجه بیش‌ازپیش همگان به این مهم شاهد رونق تولید و ایجاد اشتغال در جامعه ایرانی اسلامی باشیم.
 
رحمان فرمانی
سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان

نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .