عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » شبکه‌سازی برای همکاری‌های مشترک با دستگاه‌های اجرایی از رویکردهای مدیریتی در دانشگاه است

دکتر شتایی جویباری:

شبکه‌سازی برای همکاری‌های مشترک با دستگاه‌های اجرایی از رویکردهای مدیریتی در دانشگاه است

شبکه‌سازی برای همکاری‌های مشترک با دستگاه‌های اجرایی از رویکردهای مدیریتی در دانشگاه است

 با هدف تقویت زیست‌بوم نوآوری دانش‌بنیان استان، نشست مشترک سرپرست دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان با مدیران اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی، آموزش فنی‌و‌حرفه‌ای و صندوق کارآفرینی امید استان گلستان با موضوع معرفی و تسهیم برنامه‌ها و تنظیم و عملیاتی نمودن تفاهم‌نامه همکاری در زمینه زنجیره ارزش نوآوری، مهارت‌آموزی و اشتغال‌آفرینی دانش‌بنیان برگزار شد. 
در ابتدای این نشست، رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان ضمن تشریح رویکردهای مدیریت جدید دانشگاه با محوریت شبکه‌سازی برای همکاری‌های مشترک با تکیه بر ظرفیت‌های دانش و فناوری، به زمینه‌های موجود برای همکاری‌ در حوزه‌های مهارت‌آموزی کارآفرینانه و ارتقای اشتغال‌پذیری دانشجویان، پیشبرد فعالیت‌های فناورانه و معرفی طرح‌های نوآورانه دانش‌بنیان مبتنی بر ایده‌های خلاقانه جهت بهره‌مندی از تسهیلات حمایتی تأکید کرد.

 دکتر شتایی جویباری با تأکید بر رویکرد دانشگاه در توسعه فعالیت‌های دانش‌بنیان با رویکردهای شراکتی و تعاونی، از همه دستگاه‌های استان برای همکاری در شکل‌گیری اولین پردیس علم و فناوری دانشگاهی با محوریت دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان دعوت به عمل آورد.

وی افزود: در این مسیر، ظرفیت‌های اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی را در حوزه‌های شرکت‌های تعاونی، خدمات کاریابی، تسهیلات و حمایت‌های مرتبط با کارورزی، پتانسیل صندوق کارآفرینی امید استان برای حمایت اعتباری از استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای فناور دانشگاه و همچنین، توانمندی‌های اداره کل آموزش فنی‌و‌حرفه‌ای برای تشریک مساعی با دانشگاه در ارایه آموزش‌های مهارتی فناورانه و پیشرفته در قالب سازوکار TMC درخور توجه است و سیاست اصولی دانشگاه، بهره‌گیری و تقویت ظرفیت‌های موجود خواهد بود. 

 در ادامه این نشست مدیر عامل صندوق کارآفرینی امید استان گلستان به معرفی کارکرد این صندوق در تامین اعتبارات برای کسب‌وکارهای عمدتاَ خرد و نیز متوسط پرداخت و از آمادگی و اولویت صندوق برای تامین اعتبار و حمایت از کسب‌وکارهای دانش‌بنیان و طرح‌های کسب‌وکارآفرینی دانشگاهی خبر داد. 

 مهندس شهرکی ضمن تشریح شرایط برخورداری از تسهیلات اعتباری این صندوق، همکاری نهادمند بین دانشگاه را از دو طریق انعقاد تفاهم‌نامه کشوری (ستادی) و استانی ممکن ارزیابی نمود.

 سپس، مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ضمن تبریک به دکتر شتایی به جهت انتصاب ایشان به عنوان سرپرست دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان و ابراز امیدواری به پیشبرد همکاری‌های فیمابین دانشگاه و آن اداره، به ارائه رویکردهای حمایتی مجموعه تحت مدیریت خود برای راه‌اندازی شرکت‌های تعاونی دانشگاهی در حوزه‌های مسکن، خدمات دانشگاهی و نیز شرکت‌های تعاونی دانش‌بنیان پرداخت.

 دکتر خواجه‌مظفری با اشاره به تسهیلات موجود برای کارورزی دانش‌آموختگان دانشگاه از سوی شرکت‌های ذیصلاح، در خصوص بازنگری جایگاه دانشگاه در زیست‌بوم اشتغال که بیشتر از نوع ارتقای اشتغال‌پذیری است تا ایجاد فرصت شغلی رسمی گفت: این اداره می‌تواند نسبت به حذف سهمیه تعهدی دانشگاه در اشتغال اقدام کند تا دانشگاه بتواند هر چه بیشتر به رسالت خطیر ارتقای اشتغال‌پذیری دانش‌آموختگان از طریق تجربه‌های اشتغال در محیط کسب‌وکار دانشگاهی معطوف شود.

وی با توجه به تفاهم‌نامه همکاری استان گلستان با جمهوری تاتارستان روسیه، بر امکان هماهنگی بازدید نمایندگان این جمهوری از طرح‌های دانش‌بنیان دانشگاه با ظرفیت سرمایه‌گذاری در آینده نزدیک خبر داد.

 در پایان مدیر کل آموزش‌های فنی و حرفه‌ای استان گلستان با تأکید بر لزوم همکاری با دانشگاه در اجرای طرح‌های مهارت‌آموزی، ارایه خدمات مشاوره شغلی و نیز اجرای طرح‌هایی همچون نخلستان، کهاد و مهاد و نیز مربی مدعو بیان داشت: براساس تجربیات همکاری‌های پیشین و پیشتازی دانشگاه در حوزه مهارت‌آموزی، باز تقویت سازوکار TMC در این مسیر بسیار ضروری است. 

 گفتنی است: در این نشست مقرر شد ضمن بررسی تفاهم‌نامه‌های همکاری پیشین، در صورت نیاز، تفاهم‌نامه همکاری جدیدی تنظیم و کارگروهی درون دانشگاهی و سپس، بین دستگاهی برای اجرای طرح‌های مهارت‌آموزی تشکیل و مرکز مدیریت مهارت‌آموزی و مشاوره‌ شغلی با هدف ارایه دوره‌های مهارت‌آموزی باتاکید بر حوزه فناوری‌های نوین در دانشگاه با کمک اداره کل آموزش‌های فنی و حرفه‌ای تقویت شود


نام دستگاه ارسال کننده خبر : دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .