عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » رییس پژوهشگاه استاندارد از تدوین استانداردهای پژوهش محور متناسب با نیاز کشور خبر داد


رییس پژوهشگاه استاندارد از تدوین استانداردهای پژوهش محور متناسب با نیاز کشور خبر داد

رییس پژوهشگاه استاندارد از تدوین استانداردهای پژوهش محور متناسب با نیاز کشور خبر داد

 رئیس پژوهشگاه استاندارد در جمع مدیران اجرایی و تولیدی استان گلستان گفت: در دوره تحولی سازمان ملی استاندارد ایران، رویکرد پژوهشگاه استاندارد از پرداختن به استانداردهای های ترجمه شده، تمرکز بر تدوین استانداردهایی است که پژوهش محور بوده و بر اساس نیازهای کشور باشد.

دکتر علی اصغر صباغ الوانی در آئین گرامیداشت روز جهانی استاندارد در استان گلستان گفت: سازمان ملی استاندارد در میان دستگاه های اجرایی نقش مغز در بدن را دارد که اگر به آن توجه جدی نشود، کل سیستم اجتماعی دچار آسیبی سنگین خواهد شد.
وی با اشاره به تعریف متداولی که در اذهان عموم از استاندارد وجود دارد و متناظر با مطلوبیت بالاست گفت: در استاندارد، نقطه آغاز ما مطلوبیت بالا نیست بلکه حداقل کیفیت قابل قبول برای حفظ و تامین سلامتی است.
دکتر صباغ الوانی اضافه کرد: قطعا این مساله، منافاتی با استمرار و توسعه کیفیت ندارد اما در نگاه به استاندارد می بایست به تعریف واقع بینانه و متناسب با شرایط بومی و اقتضائات کشور توجه داشت.
رییس پژوهشگاه استاندارد به بومی سازی استانداردهای بین المللی اشاره کرد و گفت: در سالی که مزین شده به شعار تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین، ضروری است که به مقوله دانش بنیان توجه خاص شود.
وی نگرش مدیران ارشد استان گلستان به مقوله استاندارد را تحسین برانگیز دانست و گفت: نگاه جهادی مثبت نماینده مردم استان گلستان در مجلس و همچنین استاندار و معاونان استاندار، حاکی از آشنایی آنان با استاندارد و اعتقاد آنان به این مقوله است.
دکتر صباغ الوانی از نخبگان دانشگاهی دعوت کرد تا به امر استانداردسازی به صورت پژوهش محور اعم از اجباری و تشویقی روی آورند و چه بسا این استانداردسازی در ایران بتواند در مجامع بین المللی مرجع و منبع اثر و توجه قرار گیرد.
وی همچنین به تجار و بازرگانان توصیه کرد تا به استانداردهای مورد استفاده در دیگر کشورها توجه کنند، روی استانداردهای محصول خود به تناسب و تقاضای استانداردهای کشور مقصد دقیق و بررسی نمایند و برای توسعه صادرات، دغدغه های موجود را رفع کنند.
رئیس پژوهشگاه استاندارد در ادامه به ظرفیت های استان گلستان اشاره کرد و گفت: با توجه به وجود پژوهشگاه در 15 استان ممتاز کشور که بر محور نیازهای آن استانها فعالیت دارند و نیز با توجه به تقاضا، تمایل و البته ظرفیت بالای استان گلستان، بنا داریم تا پژوهشگاه تقاضا محور در استان گلستان در زمینه لبنیات و غلات، فعال و گروه پژوهشی آن بزودی راه اندازی کنیم.
وی تصریح کرد: راه اندازی شایسته این پژوهشگاه نیازمند اعتبارات بالا و حمایت استان است و بدون این مهم، هرگز راه اندازی پژوهشگاه به نحوی که قوت و قدرت حضور داشته باشد، مقدور نیست.
دکتر صباغ، ایجاد پژوهشکده استاندارد استان را در برگزاری دوره های آموزشی برای استان و حتی استانهای همجوار مفید دانست و تاکید کرد: این پژوهشکده ، استان را از حیث آموزشهای فنی و تخصصی نیز یاری خواهد کرد و انجام موازی کاری هایی نظیر برگزاری دوره های آموزشی بیرون و جدا از پژوهشگاه را از حیض انتفاع خارج می کند.

رییس پژوهشگاه استاندارد از تدوین استانداردهای پژوهش محور متناسب با نیاز کشور خبر داد

 

رییس پژوهشگاه استاندارد از تدوین استانداردهای پژوهش محور متناسب با نیاز کشور خبر داد


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل استاندارد گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .