عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » توزیع آرد رایگان میان هنرمندان بخش روستایی و عشایری نمایشگاه بین‌المللی فرهنگ و اقتصاد اقوام ایران زمین


توزیع آرد رایگان میان هنرمندان بخش روستایی و عشایری نمایشگاه بین‌المللی فرهنگ و اقتصاد اقوام ایران زمین

توزیع آرد رایگان میان هنرمندان بخش روستایی و عشایری نمایشگاه بین‌المللی فرهنگ و اقتصاد اقوام ایران زمین

دبیر پانزدهمین دوره جشنواره بین المللی فرهنگ و اقتصاد اقوام ایران زمین و مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان گفت: به منظور حمایت از تولید کنندگان محصولات روستایی و عشایری از قبیل نان محلی و انواع تولیدات مرتبط با آرد همچون شیرینی‌‎جات، بین غرفه‌داران این بخش آرد رایگان توزیع شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان، محمدجواد ساوری امروز یکشنبه 21 آبان ماه 1401 در این ارتباط گفت: این توزیع آرد به صورت روزانه بوده و بطور متوسط هر روز اقدام به 30 کیسه آرد 50 کیلوگرمی کردیم.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان بیان داشت: استقبال از تولیدات غرفه‌های روستایی و عشایری و بوم‌گردی که اقدام به پخت و پز نان و انواع شیرینی‌جات می‌کردند، همچون سایر بخش‌های این دوره از جشنواره، بسیار بی‌نظیر بود.
وی اضافه کرد: در اکثر غرفه‌های بوم‌گردی و روستایی و عشایری که بانوان هنرمندان گلستانی و سایر استان‌های کشور حضور داشتند، در بیشتر زمان‌ها شاهد صف‌های طویل به منظور خرید و تهیه این نوع محصولات خانگی بودیم.
پانزدهمین دوره جشنواره بین المللی فرهنگ و اقتصاد اقوام ایران زمین از تاریخ 17 آبان ماه 1401در بخش های صنایع دستی و هنرهای سنتی، نمایشگاه سوغات، غذاهای بومی و محلی، روستایی و عشایری، سیاه چادر و ... در محل نمایشگاه های بین المللی استان گلستان در گرگان به میزبانی علاقمندان پرداخته است.

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .