عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » واگذاری 2 فقره سند مالکیت حدنگار به سازمان ملی زمین و مسکن

در جلسه ی حفظ حقوق بیت المال شهرستان گنبد کاووس رخ داد؛

واگذاری 2 فقره سند مالکیت حدنگار به سازمان ملی زمین و مسکن

 

در اولین جلسه ی حفظ حقوق بیت المال شهرستان گنبد کاووس دو فقره سند مالکیت حد نگار، در راستای اجرای ماده 10 قانون جهش تولید مسکن، به سازمان ملی زمین و مسکن واگذار شد.
به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی گلستان، پیش از ظهر پنج شنبه ۱۷ آذرماه اولین جلسه ی حفظ حقوق بیت المال شهرستان گنبد کاووس با هدف رفع مشکلات اراضی تصرفی روستاییان گلستان و در محل دادگستری گنبد برگزار شد.
در ابتدای این جلسه مدیرکل راه و شهرسازی ، ثبت اسناد و املاک، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، جهادکشاورزی و منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان، گزارشی از اقدامات انجام شده در این حوزه ارائه کردند.مهندس مهدی ملک با بیان اینکه ۱۳ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن در گنبد کاووس وجود دارد، گفت: با توجه به تعداد ثبت نام ها در این شهرستان تامین زمین برای ساخت مسکن در گنبد جزو اولویت های اصلی اداره کل راه و شهرسازی است.
وی افزود: اگرچه با تلاش های فرماندار این شهرستان اقدامات خوبی در این حوزه صورت گرفته و تا کنون ۶۵هکتار از اراضی مازاد دستگاه های دولتی، دو هکتار از اراضی جهاد کشاورزی و ۱/۸هکتار از اراضی شرکت نفت به طرح نهضت ملی مسکن الحاق شده است.
رئیس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی گلستان همچنین از تامین ۲۰ هکتار زمین در شهر جدید کرند خبر داد و گفت: با توجه به میزان زمین تامین شده امکان احداث خانه های یک طبقه ی حیاط دار در این شهر وجود دارد.
در ادامه این جلسه رییس کل دادگستری گلستان در خصوص رفع مشکل اراضی تصرفی روستاییان استان گفت: روستانشینانی که برای تصرف اراضی خود با منابع طبیعی و آبخیزداری به مشکل برخورده اند، می‌توانند با پرداخت ۱۰ درصد بهای زمین تصرفی به قیمت کارشناسی نسبت به دریافت سند مالکیت اقدام کنند.
در پایان اولین جلسه‌ی حفظ حقوق بیت المال شهرستان گنبد کاووس دو فقره سند مالکیت حد نگار درراستای اجرای ماده 10 قانون جهش تولید مسکن به مساحت17 هزار و 775 مترمربعبه سازمان ملی زمین و مسکن واگذار شد.

 

 

 

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل راه و شهرسازی گلستان:
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .