عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » مدیرعامل شرکت گاز استان گلستان بر اصلاح مصارف گاز مشترکین پر مصرف تاکید کرد


مدیرعامل شرکت گاز استان گلستان بر اصلاح مصارف گاز مشترکین پر مصرف تاکید کرد

 

 

 مدیرعامل شرکت گاز استان گلستان با توجه به ناترازی تولید واینکه استان در انتهای خطوط انتقال قرار دارد و مصرف گاز و لزوم رعایت الگوی مصرف در بخش خانگی طی مصاحبه ای اعلام کرد: در این فصل دراستان گلستان بیش از ۸۵ درصد مصرف گازبه بخش خانگی و گرمایشی به 638 هزار مشترک اختصاص می‌یابد ولیکن بیش از ۷۰ درصد مشترکین خارج از الگوی مصرف می باشند که ما آنها را در سه رده و دوازده پلکان مصرف تقسیم بندی کرده ایم.

  وی افزود: رده اول کسانی که الگوی مصرف را رعایت نموده و در پلکان یک الی سه قرار می گیرند که مصارف این دسته زیر325 متر مکعب در ماه می باشند و گازبهای آنها هیچ تغییری نمی نمایدو حتی برای گروه های توان خواه که تحت پوشش کمیته امدادامام خمینی (ره) و بهزیستی می باشند مجانی است.

طالبی تصریح کرد: رده دوم مشترکین نیز کسانی هستند که الگوی مصرف را رعایت نمی‌نمایند و در پلکان 4 الی 10 قرار می گیرند که مصارف این دسته نیز بین ۳۲۶ تا 825 متر مکعب در ماه می باشد.

 وی ادامه داد: :رده سوم کسانی که بسیار پرمصرف هستند و در پلکان ۱۱ و ۱۲ قرار می‌گیرند و مصارف آن ها بیش از 825 متر مکعب در ماه را در بر دارد که به علت اینکه مصارف لجام گسیخته دارند و بعضاً خانوارهایی که به تنهایی به اندازه یک روستا کم خانوار مصرف می کنند لازم است خیلی زود رفتار مصرف خود را اصلاح کنند و درغیراین صورت ناچار به اخطار و جریمه و حتی قطع مقطعی گاز خواهند شد .

مدیرعامل شرکت گاز استان گلستان ضمن توصیه به مشترکین رده سوم که بسیار پر مصرف هستند اظهارداشت : قیمت گازبهای این مشترکین به اندازه قیمت خوراک پتروشیمی یعنی بین 5۰0۰۰ الی 6۰0۰۰ ریال محاسبه خواهد شد.

وی افزود:در مقابل واحدهایی که صرفه جویی در مصارف داشته باشند شامل واحدهای مسکونی به تناسب یک درصد صرفه جویی معادل 3 درصد برابر تخفیف و حداکثر تا 45 درصد گاز بهاء آنها کاهش می یابد و همچنین واحدهای صنعتی و موارد مرتبط دیگر حمایت و مورد تشویق قرار می گیرند.

طالبی بیان داشت:انتظار میرود مشترکین استان گلستان با در نظر گرفتن فصل سرد فعلی و مشکلات اجتماعی علاوه بر همکاری و صرفه جویی در مصرف انرژی ،ضمن کمک به اقتصاد خانوار ، زمینه ای برای تداوم گازرسانی و تامین گاز برای نقاط دور دست صورت پذیرد.


نام دستگاه ارسال کننده خبر : شرکت گاز
تأیید کننده خبر : کارشناس1
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .