عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » مدیرکل راه و شهرسازی گلستان خبر داد؛برگزاری نشست تخصصی آموزه‌های زلزله بم در گلستان


مدیرکل راه و شهرسازی گلستان خبر داد؛برگزاری نشست تخصصی آموزه‌های زلزله بم در گلستان

 مدیرکل راه و شهرسازی گلستان گفت: همزمان با روز ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی و به منظور گرامیداشت این روز، نشست تخصصی آموزه های زلزله بم در سه شهر استان گلستان برگزار می شود.

به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی گلستان، مهندس مهدی ملک اظهار کرد: در آستانه سالگرد حادثه زلزله بم و روز ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی، در روزهای سوم تا پنجم دی ماه، رویداد آموزشی- ملی "آموزه های زلزله بم"، همزمان با سراسر کشور در سه شهر استان گلستان برگزار خواهد شد.

رئیس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی گلستان ادامه داد: این رویداد با همکاری شرکت بازآفرینی شهری ایران و شهرداری های کشور و با حضور سفیرانی از شهر بم، شرکت بازآفرینی شهری ایران و وزارت کشور در شهرهای هدف اجرایی می شود.

وی افزود: در این نشست که روز سوم دی در گنبدکاووس ، چهارم در علی آباد کتول و روز پنجم دی ماه در گرگان و در دو نوبت صبح و عصر برگزار خواهد شد، سازندگان، تسهیلگران و مدیران شهری دخیل در ساخت و ساز حضور خواهند داشت و به بیان مسئله ساخت و ساز و مقاوم سازی ساختمان ها و نحوه مشارکت مردم و اهالی مناطق کم برخوردار و دارای ساختمان های ناپایدار یا مقاومت پایین می پردازند.

مهندس ملک همچنین تصریح کرد: در جلسات این رویداد، سفیران اعزامی در یکی از محلات هدف بازآفرینی شهری در هر شهرستان حضور خواهد یافت و ضمن گفتگو با مردم شهرستان، از معضلات موجود در محلات آگاه شده و با ارائه پیشنهاد و بسته های تشویقی نسبت به رفع این معضلات اقدام خواهند کرد.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان در انتها یادآور شد: در آخرین روز این نشست جلسه ویدئو کنفرانسی به صورت زنده و مستقیم از مرکز استان با شهر بم برقرار خواهد شد و وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران به صورت زنده و مستقیم با شرکت کنندگان در نشست به گفتگو خواهند پرداخت.


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل راه و شهرسازی گلستان:
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .