عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » ۵۰ باکس سیار حمام ضد کنه به زودی در اختیار دامداران عشایر قرار می گیرد

مدیر کل دامپزشکی استان گلستان :

۵۰ باکس سیار حمام ضد کنه به زودی در اختیار دامداران عشایر قرار می گیرد

 
 مدیر کل دامپزشکی استان گلستان گفت : با توجه به اینکه اکثر دامداران در مراتع فاقد امکان دستیابی به حمام ضد کنه می باشند به زودی حمام ضد کنه سیار برای مبارزه با انگل های خارجی دام ها در اختیار دامداران قرار میگیرد .
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل دامپزشکی استان گلستان ، دکتر علی کاووسی روز یک شنبه در حاشیه نخستین همایش «تکریم شبانان و گله‌داران عشایر گلستان» با تاکید بر نقش دامپزشکی در راستای شعار دام سالم ، غذای سالم و انسان سالم گفت: رسالت دامپزشکی پیشگیری و کنترل بیماری هاست و همکاران ما در سراسر استان به عنوان سربازانی گمنام در عرصه خدمت رسانی به دامداران به خصوص عشایر عزیزی که از استان های خراسان شمالی، رضوی و‌ سمنان ۶ ماه در سال میهمان استان ما هستند از هیچ کوششی دریغ نخواهند کرد .
کاووسی با اشاره به واکسیناسیون رایگان تب برفکی ، آبله ، شاربن ، هاری و بروسلوز و خدمات رایگان سم پاشی و ضد عفونی در طول سال افزود : در حال حاضر فاز دوم طرح رایگان واکسن تب برفکی در استان در حال انجام است و‌ تمامی دام های عشایر نیز تحت پوشش کامل ما قرار می گیرند .
وی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۸۰۰ نوع بیماری مشترک بین انسان و دام وجود دارد گفت : یکی از بیماری های مشترک و شایع بیماری بروسلوز و یا تب مالت می باشد که توصیه میکنیم دامداران عزیز حتما قبل از مصرف لبنیات ، شیر را بجوشانند .
دکتر کاووسی در بخش پایانی صحبت های خود با اشاره به جلسه ای با وزیر جهاد کشاورزی در سفر ایشان به استان گلستان در دی ماه سال جاری نیز گفت :
با توجه به اینکه اکثر دامداران در مراتع فاقد امکان دستیابی به حمام ضد کنه می باشند درخواست کتبی خریداری ۵۰ باکس حمام ضد کنه سیار به وزیر محترم جهاد کشاورزی داده شد که پس از تامین اعتبار تهیه و از طریق ادارات دامپزشکی به صورت امانت در اختیار دامداران مراتع و عشایر قرار خواهد گرفت .
لازم به ذکر است همایش تجلیل و تکریم شبانان و گله داران عشایر گلستان با همکاری اداره کل امور عشایری ، بسیج سازندگی سپاه نینوا و اداره کل دامپزشکی ، با حضور مسئولان کشوری، استانی و شهرستانی و عشایر و با هدف توجه به عشایر و بالا بردن و افزایش بهره وری تولید دام سبک عشایر ، دامداران و همچنین ترویج و تبیین نقش عشایرصبح امروز یک شنبه ۲۵ دی ماه در سالن همایش باشگاه فرهنگیان گنبدکاووس برگزار شد .
سردار حزنی معاون هماهنگ کننده قرارگاه مرکزی جهاد سازندگی و محرومیت زدایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و دکتر سعیدی رئیس سازمان بسیج عشایری کشور از سخنرانان ویژه این مراسم بودند .

۵۰ باکس سیار حمام ضد کنه به زودی در اختیار دامداران عشایر قرار می گیرد




 

نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل دامپزشکی استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس1
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .