عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » شورای آموزش و پرورش بالاترین مرجع سیاستگذاری و تاثیرگذاری نظام تعلیم و تربیت استان می باشد

مدیرکل آموزش و پرورش در سخنرانی خطبه های پیش از نماز جمعه گرگان؛

شورای آموزش و پرورش بالاترین مرجع سیاستگذاری و تاثیرگذاری نظام تعلیم و تربیت استان می باشد

 

شورای آموزش و پرورش بالاترین مرجع سیاستگذاری و تاثیرگذاری نظام تعلیم و تربیت استان می باشد

سیدرضا نظری مدیرکل آموزش و پرورش گلستان در سخنرانی خطبه های پیش از نماز جمعه گرگان گفت: شورای آموزش و پرورش بالاترین مرجع سیاستگذاری و تاثیرگذاری نظام تعلیم و تربیت استان می باشد.

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان گلستان، سیدرضا نظری در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه 30 دی ماه شهرستان گرگان، ضمن گرامیداشت هفته شوراهای آموزش و پرورش و تبریک فرارسیدن دهه فجر و حلول ماه رجب گفت: شورای آموزش و پرورش دارای ساختاری منسجم و متشکل از استاندار، نماینده ولی فقیه، نمایندگان اولیای دانش‌آموزان و بعضاً برخی از دستگاه‌های مرتبط با نظام تعلیم و تربیت می باشد.

وی با اشاره به اهمیت مشورت در نظام تصمیم‌گری کلان آموزش و پرورش، شورای آموزش و پرورش را بالاترین مرجع در مباحث سیاستگذاری و تاثیرگذاری در نظام تعلیم و تربیت استان عنوان کرد و گفت: به لطف الهی و با مدد اهل بیت (ع) تا به امروز تلاش بر این بوده که این شورا به صورت ماهانه و منظم برگزار گردد این شورا در حوزه های مختلف و با مصوبات متفاوت و با سیاست گذاری های کلان در سطح استان لازم الاجرا می باشد.

نظری با اشاره به آیه شریفه «وَیُزَکِّیهِمْ وَیُعَلِّمُهُمُ الْکِتَابَ وَالْحِکْمَةَ» گفت: ما در نظام تعلیم و تربیت به دنبال تربیت دانش آموز تراز انقلاب اسلامی هستیم که اولین قدم آن ایجاد تعهد و لازمه آن داشتن برنامه‌ریزی منسجم و منظمی در حوزه های تربیتی علی الخصوص پرورشی می باشد که یکی از مهم ترین وظایف شورای آموزش و پرورش استان سیاستگذاری و برنامه‌ریزی برای تحقق همین هدف است.

وی با بیان اهمیت نقش خانواده ها در حوزه تعلیم و تربیت گفت: در استان گلستان ۴۰۰ هزار نفر دانش آموز مشغول به تحصیل می باشند و این یعنی جمعیتی بالغ بر یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر با آموزش و پرورش ارتباط مستقیم دارند و با همکاری و اعتماد به یکدیگر می توانیم به هدف مشترکمان که تربیت نسل سالم و صالح است برسیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با دعوت از اولیا به مشارکت در فعالیت های آموزش و پرورش گفت: در های آموزش و پرورش همواره به روی شما بزرگواران باز است و همه ما نیاز به مشورت شما اولیای گرامی داریم چرا که در سرنوشت فرزندان مان تاثیر گذار خواهد بود؛ فرزندان شما آینده سازان این سرزمین هستند.

وی با برشمردن افتخارات دانش آموزان گلستانی در عرصه های مختلف علمی و فرهنگی، این استان را سرشار از استعداهای ناب معرفی کرد و گفت: با برنامه ریزی های دقیق، تغییر و اصلاح رویکردها و نگرش های گذشته و مهمتر از همه همکاری، همیاری و کمک به یکدیگر میتوانیم شاهد بروز و ظهور این استعدادهای ناب شویم؛ همچون دانش آموز گرگانی که در مسابقات جهانی رباتیک مقام اول را کسب کرد یا دانش آموزان هنرستانی که محصولات تولیدی و باکیفیت خود را به کشورهای آسیایی و اروپایی صادر می کنند.

نظری با نقل قول از رئیس جمهور که «هر کاری که در آموزش و پرورش انجام شود سرمایه است نه هزینه» گفت: دولت مردمی یک نگاه ویژه و هدفمند به آموزش و پرورش دارد، در سفر آخر رئیس جمهور به استان گلستان اتفاقات بسیار خوبی رقم خورد و از ره آورد های مهم سفر ایشان ۲05 میلیارد تومان بودجه برای آموزش و پروش استان بوده است.

وی با برشمردن مهمترین اقدامات دولت سزدهم در حوزه آموزش و پرورش گفت: استان گلستان چیزی در حدود ۲۴ سال است که فعالیت استانی خود را آغاز کرده و در این ۲۴ سال ۷۰ پروژه ورزشی درون مدرسه ای افتتاح شده است اما به همت دولت سیزدهم و در سال ۱۴۰۱ و در طول یک سال ۴۴ پروژه ورزشی درون مدرسه ای رقم خورده که نشان از نگاه ویژه دولت مردان و شخص ریاست جمهور به این استان دارد.

 

 

 


 


 

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل آموزش و پرورش استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : آپ
  • بازدید : 196
  • کد خبر : 98744