عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » برگزاری جلسه ستاد تولید و کاشت یک میلیارد اصله نهال در استان


برگزاری جلسه ستاد تولید و کاشت یک میلیارد اصله نهال در استان

 

برگزاری جلسه ستاد تولید و کاشت یک میلیارد اصله نهال در استان

 پنجمین جلسه ستاد تولید و کاشت یک میلیارد اصله نهال در سالن جلسات یگان حفاظت منابع طبیعی استان برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان  این جلسه در راستای دستور ریاست جمهوری مبنی بر پویش کاشت یک میلیارد اصله نهال در طول 4 سال آینده، برگزار گردید.

 حمید سلامتی با اشاره به اهمیت بالای نهالکاری در استان گفت:در این راستا پویش ملی تولید و کاشت یک میلیون اصله نهال در کشور با هدف رسوب زدایی هوای کشور از گاز مونوکسید کربن و گاز‌های گل خانه‌ای است که از سال ۱۴۰۲ آغاز وبه مدت ۴ سال ادامه دارد.

ایشان ادامه داد:

وی در ادامه با تاکید بر مشارکت همه دستگاه های اجرایی در این امر مهم گفت: این مسئله نیازمند به مشارکت تمامی نیروهای ستادی و شهرستانی و همه دستگاه های اجرایی مربوطه ، سازمان های مردم نهاد و آحاد مردم بوده است و بدون اصل مهم مشارکت این امر امکان پذیر نیست و وظیفه بر این است که از ظرفیت منابع به صورت مشارکتی برای تولید نهال جنگلی و مرتعی استفاده کنیم.

سلامتی اضافه کرد: از ظرفیت حوزه های علمیه و دهیاری ها استفاده شده و با دستگاه هایی همچون هلال احمر و آموزش پرورش درخصوص کاشت نهال تفاهم نامه منعقد گردد.

وی همچنین اظهار داشت: در امر کاشت نهال بایستی از گونه های بومی و متناسب با منطقه استفاده کرده و حتی الامکان از گونه هایی همچون سوزنی برگ ها استفاده نشود.

 سلامتی افزود: نهالکاری مفید است اما باید در زمینه حفظ و نگهداشت بیشتر تلاش کنیم. 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس1
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .