عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » راه‌یابی و نمایش ۱۴ اثر هنرمندان گلستانی در جشنواره فجر صنایع‌دستی کشور

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان خبر داد؛

راه‌یابی و نمایش ۱۴ اثر هنرمندان گلستانی در جشنواره فجر صنایع‌دستی کشور

 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان از راه‌یابی و نمایش ۱۴ اثر صنایع‌دستی هنرمندان استان در هفتمین جشنواره بین‌المللی صنایع‌دستی و هنرهای سنتی فجر (سرو سیمین۷) خبر داد.
به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان، محمدجواد ساوری روز یکشنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ با اعلام این خبر گفت: در این دوره از جشنواره بین‌المللی صنایع‌دستی و هنرهای سنتی فجر (سرو سیمین۷) که در محل موزه ملی ایران در حال برگزاری است، ۱۴ اثر مورد تائید استان گلستان به مرحله ارزیابی نهایی راه یافت.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان خاطرنشان کرد: آثار مورد تائید استان در رشته‌های زیورآلات سنتی، نساجی سنتی، لباس و رودوزی‌های سنتی (شاهکوه–قزاق)، گلیم گل برجسته، مسگری و جاجیم‌بافی است و تا تاریخ ۴ اسفندماه در محل موزه ملی ایران در معرض نمایش قرار گرفته است.
وی اضافه کرد: شاخصه اصلی آثار برای ورود در این جشنواره ازجمله اصالت، پیشینه فرهنگی، تاریخی، هنری، مواد اولیه، دقت و ظرافت اجرای اصول ساخت اثر، طراحی محصول، کاربرد و… است.
ساوری یادآور شد: هفتمین جشنواره فجر صنایع‌دستی باهدف به نمایش گذاشتن آخرین دستاوردهای صنایع‌دستی و هنرهای سنتی ایران، آشنایی با هنرمندان جوان، کشف استعدادهای نو در عرصه صنایع‌دستی و ارتباط با هنرمندان از تاریخ ۲۶ بهمن تا ۴ اسفند در محل موزه ملی- دوره اسلامی در حال برگزاری است و آثار هنرمندان صنایع‌دستی استان گلستان در کنار آثار هنرمندان ۳۱ استان کشور در این جشنواره به نمایش درآمده است.
وی بیان کرد: مراسم اختتامیه جشنواره با حضور مهندس سید عزت‌الله ضرغامی، وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برگزار خواهد شد و به برگزیدگان نهایی این جشنواره نشان سرو سیمین و لوح تقدیر از سوی معاونت صنایع‌دستی کشور اهدا می‌شود.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان در پایان گفت: هفتمین جشنواره صنایع‌دستی و هنرهای سنتی فجر، به‌صورت بین‌المللی برگزار می‌شود. در این دوره در کنار آثار ایرانی، آثار مرتبط با موضوع جشنواره از حدود ۱۲ کشور موردبررسی قرار می‌گیرد و درنهایت به هفت برگزیده شامل چهار برگزیده داخلی و سه برگزیده از کشورهای دیگر، تندیس سرو سیمین اهدا می‌شود.
نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .