عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » راه‌یابی ۶۰ اثر صنایع‌دستی به مرحله ارزیابی استانی این جشنواره


راه‌یابی ۶۰ اثر صنایع‌دستی به مرحله ارزیابی استانی این جشنواره

 راه‌یابی ۶۰ اثر صنایع‌دستی به مرحله ارزیابی استانی این جشنواره

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان از راه‌یابی ۶۰ اثر به مرحله ارزیابی استانی نخستین جشنواره ملی صنایع‌دستی بسیج و برپایی نمایشگاه این جشنواره به مدت پنج روز در گرگان خبر داد.

به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان، مریم حاجی‌ابراهیمی امروز دوشنبه ۷ آذرماه ۱۴۰۱ در حاشیه بازدید از نمایشگاه نخستین جشنواره ملی صنایع‌دستی بسیج در گرگان، گفت: اولین دوره جشنواره سراسری صنایع‌دستی بسیج با همکاری سازمان بسیج هنرمندان و به‌مناسبت گرامیداشت هفته بسیج هم‌زمان با سراسر کشور در استان گلستان در حال برگزاری است.
معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان گلستان بیان کرد: این جشنواره در قالب محصولات و تولیدات صنایع‌دستی و هنرهای سنتی به‌صورت دو مرحله استانی و ملی اجرایی می‌شود. دبیرخانه نخستین جشنواره ملی صنایع‌دستی بسیج در معاونت صنایع‌دستی استان تشکیل شد و آثار صنایع‌دستی و هنرهای سنتی هنرمندان استان را برای ارزیابی در مرحله استانی بررسی کردیم.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به دستورالعمل اجرایی این جشنواره ۶۰ اثر از ۲۳ هنرمند صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان در ۱۱ رشته به مرحله ارزیابی استانی جشنواره سراسری صنایع‌دستی بسیج راه یافتند.
حاجی‌ابراهیمی یادآور شد: آثار راه‌یافته به مرحله ارزیابی استانی این رویداد، به مدت پنج روز و از ۵ لغایت ۹ آذرماه سال جاری در محل آتلیه هنری اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان گرگان واقع در خیابان جانبازان، نبش جانباز سی در معرض نمایش قرار گرفته است.
وی در ادامه گفت: پس از نمایش آثار در این نمایشگاه و ارزیابی استانی، آثار شاخص و برگزیده به مرحله نهایی و ملی این رویداد راه خواهند یافت؛ آثار برتر هنرمندان استان در مرحله ملی این رویداد که اسفندماه سال جاری توسط معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور در تهران برگزار خواهد شد، مورد داوری و ارزیابی قرار می‌گیرند.

 راه‌یابی ۶۰ اثر صنایع‌دستی به مرحله ارزیابی استانی این جشنواره

 

 راه‌یابی ۶۰ اثر صنایع‌دستی به مرحله ارزیابی استانی این جشنواره

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .