عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » صدور سند مالکیت برای اراضی دارای ابنیه قبل از سال 1394 در سکونت‌گاه‌های غیر رسمی


صدور سند مالکیت برای اراضی دارای ابنیه قبل از سال 1394 در سکونت‌گاه‌های غیر رسمی

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان گفت: برای اراضی دارای ابنیه احداثی قبل از سال 1394 در سکونت گاه های غیر رسمی سند مالکیت رسمی صادر می شود.

به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی گلستان، مهدی ملک گفت: برای اراضی دارای ابنیه احداثی قبل از سال 1394 در سکونت گاه های غیر رسمی سند مالکیت رسمی صادر می شود.
مدیرکل راه و شهرسازی گلستان خاطرنشان کرد: محدوده های مشمول اخذ سند مالکیت رسمی، اراضی دولتی واقع در محدوده یا حریم شهرها و شهرک ها که در مالکیت وزارت راه و شهرسازی، سازمان ملی زمین و مسکن و شرکت بازآفرینی شهری ایران هستند، را شامل می شود.

ملک گفت: همچنین این اراضی باید توسط اشخاص، اعم از حقیقی و حقوقی قبل از تاریخ اول بهمن ماه سال 1394 تصرف و در آن بنا احداث شده و در حال بهره برداری باشد.

گفتنی است محدوده ها و محلات سکونت گاه های غیر رسمی در اولویت است.

شرایط واگذاری سند نیز بدین صورت می باشد که متقاضی یا همسر وی از دولت یا موسسات و نهادهای عمومی غیر دولتی زمین یا واحد مسکونی دریافت نکرده باشند.

همچنین مطابقت بنای احداثی با طرح های مصوب شهری و امکان بهره مندی هر یک از متصرفین صرفاً نسبت به یک قطعه زمین از دیگر شرایط واگذاری است.

از مزایای دریافت سند هم می توان به افزایش تمایل به نوسازی و استحکام بنای مسکونی، امکان صدور پروانه و پایانکار، تعریض و بهسازی معابر و جلوگیری از وقوع فاجعه انسانی به هنگام زلزله و آتش سوزی اشاره کرد.

دیگر مزایای دریافت سند امکان استفاده از سند به عنوان وثیقه برای دریافت وام نوسازی مسکن، امکان افزایش سرمایه گذاری در محله و امنیت در مالکیت واحد مسکونی و ایجاد حس تعلق خاطر به محیط است.

متقاضیان می توانند برای اخذ سند مالکیت، با همراه داشتن مدارک ملکی، کارت ملی، قبض آب و یا برق، به اداره واگذاری معاونت املاک اداره کل راه و شهرسازی محل سکونت خود مراجعه نمایند.

همچنین متقاضیان با ورود به سامانه تسهیلات بافت فرسوده به آدرس Facility.Udrc.ir، می توانند از طریق منو « ثبت درخواست در یافت سند » اقدام به تکمیل اطلاعات و درخواست جهت دریافت سند ملکی خود کنند.

گفتنی است جهت اخذ سند مالکیت رسمی طبق آئین نامه اجرایی بند (ک) تبصره 11 قانون بودجه 1401، تا پایان سال جاری مهلت باقی است.

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل راه و شهرسازی گلستان:
تأیید کننده خبر : کارشناس5
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .