عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » چهار اثر طبیعی استان گلستان در فهرست آثار ملی طبیعی ایران ثبت شد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان خبر داد؛

چهار اثر طبیعی استان گلستان در فهرست آثار ملی طبیعی ایران ثبت شد

 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان از ثبت چهار اثر ارزشمند میراث طبیعی استان در فهرست آثار ملی طبیعی ایران خبر داد.
به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان، محمدجواد ساوری روز شنبه 6 اسفندماه 1401 در حاشیه جلسه شورای ثبت میراث طبیعی با اعلام این خبر گفت: در جلسه شورای ملی ثبت آثار طبیعی کشور که به ریاست مصطفی پورعلی مدیرکل ثبت آثار کشور، اساتید و اعضای شورای ملی ثبت آثار طبیعی برگزار شد، تعداد چهار اثر شاخص طبیعی استان حائز اخذ رأی شده و در فهرست آثار ملی طبیعی به ثبت رسید.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان اضافه کرد: این آثار شامل درختان کهن‌سال سرو نوش روستای سیاهتلو با طول عمر 350 سال، درخت چنار روستای سیاهتلو با طول عمر 400 سال، درخت کهن‌سال چنار روستای ینقاق گالیکش با طول عمر 400 سال و مجموعه چشمه‌های کل زر شهرستان گرگان است.
وی یادآور شد: با ثبت این چهار اثر، تعداد آثار استان گلستان در فهرست آثار ملی طبیعی کشور به  44 اثر رسید.
ساوری ابراز امیدواری کرد با توجه به وجود چشمه‌ها، آبشارها و مواریث طبیعی فراوان در استان، با ثبت این آثار طبیعی ارزشمند در فهرست آثار ملی کشور گام‌های ارزنده‌ای برای حفظ مواریث طبیعی و ارزشمند نگارستان ایران برداشته و زمینه جلب و جذب گردشگران داخلی و خارجی به این استان بیش‌ازپیش فراهم شود.
لوح ثبت این آثار پس از طی تشریفات قانونی با امضای مهندس سیدعزت‌الله ضرغامی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی صادر و ابلاغ خواهد شد.
 

چهار اثر طبیعی استان گلستان در فهرست آثار ملی طبیعی ایران ثبت شد

 

 

 

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .