عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » فرماندارویژه برلزوم استمرار تلاش‌ها در پیک دوم بیماری کرونا در آستانه عید قربان تاکید کرد


فرماندارویژه برلزوم استمرار تلاش‌ها در پیک دوم بیماری کرونا در آستانه عید قربان تاکید کرد

فرماندارویژه برلزوم استمرار تلاش‌ها در پیک دوم بیماری کرونا در آستانه عید قربان تاکید کرد

فرماندارویژه و مدیران شبکه بهداشت و درمان گنبدکاووس باتوجه به در پیش بودن عید قربان و احتمال کم‌توجهی برخی مردم و بازاریان به رعایت پروتکل‌های بهداشتی پیشگیری از کرونا، از افزایش شمار مبتلایان به این بیماری در این شهرستان مرزی ابراز نگرانی کردند.
مسوولان گنبدکاووس در نشست با نمایندگان تشکل‌های مردم نهاد، سمن‌ها، پویش‌ها و فعالان رسانه‌ای و فضای مجازی این شهرستان، خواستار همکاری بیشتر آنها برای فرهنگ سازی، تقویت باور عمومی و آگاهی بخشی به گروه‌های مختلف مردم نسبت به تهدیدات کرونا شدند.
معاون استاندار و فرماندار ویژه گنبدکاووس در این نشست با قدردانی از همکاری خوب و صادقانه تشکل‌های مردم نهاد، سمن‌ها، پویش‌ها و فعالان رسانه‌ای این شهرستان در پیک اول شیوع کووید ۱۹ در اسفند پارسال و فروردین امسال، برلزوم استمرار این تلاش‌ها در پیک دوم این بیماری بویژه در آستانه عید قربان تاکید کرد.
مهندس عبدالقدیر کریمی بابیان اینکه گنبدکاووس از یک ماه گذشته به دلائل مختلف از جمله برگزاری مراسم عروسی، عزاداری و دورهمی‌ها و رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی در این مراسم‌ها، وارد وضعیت قرمز کرونا شده افزود: با این حال در سایه برخی تلاش‌ها، اعمال برخی محدویت‌ها و اطلاع رسانی‌ها در ماه گذشته، رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم بهتر و روند بستری و ترخیص بیماران کرونایی این شهرستان در ۱۰ روز گذشته ثابت مانده است.
وی با اشاره به در پیش بودن عید قربان و احتمال روند صعودی مجدد مبتلایان به کرونا به واسطه خریدهای قبل از عید و دید و بازدیدها توسط مردم، اضافه کرد: اگر شهروندان به همراهی خود برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی و ماندن در خانه ادامه ندهند، به ناچار محدودیت‌های کرونایی  بازهم ادامه می‌یابد.
کریمی، همراهی همه اقوام و در کنار هم بودن علما و روحانیون و مسوولان گنبدکاووس را از ویژگی‌های شاخص مردم این شهرستان به هنگام بحران‌ها دانست و ابراز امیدواری کرد: درسایه این وحدت، همگرایی و همراهی‌ها، ریشه بیماری کرونا قطع شود.
مدیر شبکه بهداشت و درمان گنبدکاووس نیز در این نشست ضمن قدردانی از همراهی مردم و تشکل‌های مردم نهاد برای کنترل پیک اول بیماری کرونا دراین شهرستان، گفت: در شرایط وضعیت قرمز کرونا در گنبدکاووس باید برای تغییر دائمی در رفتار مردم جهت رعایت همیشگی پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک تلاش کنیم.
دکتر فرهاد بدیعی به در پیش بودن عید قربان اشاره کرد و با ابراز نگرانی از کم توجهی برخی از مردم و کسبه گنبدکاووس برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی و ماسک زدن، افزود: ثابت ماندن روند مبتلایان و ترخیص‌های کرونا در ۱۰ روز گذشته در این شهرستان نباید عاملی برای سهل انگاری و کم توجهی به رعایت اصول بهداشتی شود زیرا کمترین غفلت در این حوزه مجددا روند صعودی بیماری را در پی خواهد داشت.
همچنین رییس مرکز بهداشت گنبدکاووس هم در این نشست از فعال بودن چرخه انتقال بیماری کرونا در این شهرستان با وجود تلاش‌ها و اقدامات انجام شده خبر داد و گفت: پیش‌بینی کارشناسان بهداشت محیط، روند صعودی آمار مبتلایان به کرونا در گنبدکاووس به واسطه عید قربان و خریدهای قبل از آن و نیز دید و بازدیدهای ایام این عید بزرگ اسلامی است.
دکتر عبدالرحیم پالیده افزود: مردم باید خریدهای عید قربان را کاهش دهند و  با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و لغو دید و بازدیدهای عید به روند کاهشی آمار مبتلایان به کرونا در گنبدکاووس و نیز رفع خستگی ۶ ماهه پرسنل بیمارستانی کمک کنند.
وی اضافه کرد: مرکز بهداشت برنامه آموزش سلاخ‌ها و قصاب‌ها برای ذبح قربانی در شرایط کرونایی را در دستور کار دارد و از شهرداری نیز درخواست می شود نسبت به برخورد با دستفروشان معابر و نیز جمع آوری فضولات و خونابه دامی پس از کشتار در ایام عید قربان اقدام نماید.


ارسال کننده خبر : فرمانداری گنبد کاووس
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گنبد
  • بازدید : 381
  • کد خبر : 74821