عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » رکورد خرید گندم در کردکوی شکسته شد


رکورد خرید گندم در کردکوی شکسته شد

 رکورد خرید گندم در کردکوی شکسته شد

 به گزارش روابط عمومی فرمانداری کردکوی، مجتبی جمالی فرماندار با اشاره به اینکه در سال زراعی جدید کشت محصولات پاییزه شهرستان بویژه گندم بیش از 55800 تن از 14127 هکتار زمین (بیش از 98% )برداشت شده است گفت: این رقم نسبت به سال گذشته از نظر میزان برداشت 11% درصد و از نظرسطح زیر کشت و نیز به همین میزان افزایش داشته است.

وی افزود: در مجموع 74098 تن در مراکز خرید از مردم گندم خریداری شده که این مقدار خرید حداقل در بیست سال گذشته بی سابقه بوده است.

رئیس شورای کشاورزی شهرستان ضمن تقدیر از زحمات همه کشاورزان زحمتکش و کارشناسان دلسوز جهاد کشاورزی که کشاورزان را در امر کاشت، داشت و برداشت با دانش روز آشنا می کنند گفت: متوسط برداشت به ازای هر هکتار 3950 کیلوگرم بوده است .

فرماندار کردکوی افزایش سطح زیر کشت، شرایط اقلیمی مناسب، رعایت اصول کارشناسی و همکاری تنگاتنگ کشاورزان و کارشناسان جهاد کشاورزی را در افزایش میزان برداشت این محصول استراتژیک موثر دانست.

وی افزود: دیگر محصولات زراعی کشت پاییزه از جمله جو از 233 هکتارزمین کشت شده تاکنون 811 تن تحویل مراکز خرید شده است و متوسط برداشت این محصول نیز 3700 کیلوگرم در هر هکتار بوده است.

فرماندار کردکوی میزان برداشت محصول کلزا را در سال جدید زراعی 218 تن اعلام کرد و افزود: این میزان برداشت از 149 هکتار زمین می باشد که متوسط برداشت از هر هکتار 1470 کیلوگرم می باشد.

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری کردکوی
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : کردکوی
  • بازدید : 1049
  • کد خبر : 10190