عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » مشارکت مردم، رفع مشکلات بهداشتی را تسهیل می کند


مشارکت مردم، رفع مشکلات بهداشتی را تسهیل می کند

مشارکت مردم، رفع مشکلات بهداشتی را تسهیل می کند

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان گنبد کاووس گفت: مشارکت و هوشیاری مردم در حل مشکلات بهداشتی شهر و روستا ها ضروری بوده آن را تسهیل می کند.
مهندس حمیدی در جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی این شهرستان افزود: دستگاه های مسوول در این خصوص نظیرشبکه بهداشت و درمان و شهرداری ها نیز باید وظیفه خود را به نحو احسن باید انجام دهند.
وی افزود: بخشداری های نیز باید با دهیاری ها و شوراهای اسلامی روستاها هماهنگ بوده ودر حد توان به کمک دستگاه های مسوول بشتابند.
معاون استاندار گلستان از فرهنگ سازی و اطلاع رسانی درامور بهداشتی به مردم به عنوان یک راهکار اساسی نام برد و گفت: اگر مردم در مورد مشکلات بهداشتی محیط خود آگاه شوند ، بسیاری از مشکلات با کمترین هزینه مرتفع خواهند شد.
وی در مورد برخی واحد های عرضه شیر وماست محلی نیز گفت: ادارات بهداشت و شهرداری ها با واحد های متخلف باید برخورد قانونی نمایند.
فرماندار ویژه گنبدکاووس همچنین در خصوص عرضه طیور زنده در جمعه بازار این شهرستان گفت: پس از هشداربه کسانی که اقدام به فروش طیور زنده می کنند، ضروری است بهداشت و درمان و شبکه دامپزشکی با پشتیبانی نیروی انتظامی از ادامه کار این افراد ممانعت کنند.
مهندس حمیدی همچنین در خصوص مبارزه با جوندگان و سگ های ولگرد در سطح شهر گنبدکاووس گفت: شهرداری برای رفع این مشکل باید برنامه مدونی را طراحی کند و با استفاده از تجربیات موفق دیگر شهرها در این خصوص، کار اساسی انجام دهد.
دکتر فرهاد بدیعی رییس مرکز بهداشت گنبد هم در مورد خطرات ازدیاد جوندگان در سطح شهر گفت: این حیوانات در امر انتقال برخی بیماری ها نیز سالک موثر هستند.
وی بالا بودن سطح آب در شهر گنبد وهمچنین زمین های خالی را در شیوع بیشتر جوندگان موثر دانست و گفت: وجود اماکن نگهداری دام در حاشیه شهر نیز مزید براین امر است.
دکتر نادر گوکلانی رییس دامپزشکی گنبد هم در مورد عرضه شیر وماست و سایر فرآورده های لبنی بسته بندی نشده ،گفت: عدم رعایت موارد بهداشتی در برخی از این واحد ها ممکن است مصرف کنندگان را به تب مالت مبتلا کند.
وی هزینه درمان تب مالت را بسیار زیاد اعلام کرد و گفت: اغلب عرضه کنندگان این مواد فاقد مجوز های لازم هستند.
در این جلسه مقرر شد ، شبکه بهداشت ودرمان، دامپزشکی و نیروی انتظامی از عرضه طیور زنده در جمعه بازار گنبد ممانعت کنند.
همچنین در مورد عرضه کنندگان محصولات لبنی با عناوین شیر وماست محلی هم مقرر شد، اداره بهداشت و صنعت معدن وتجارت مقررات موجود را در این خصوص اعمال کنند

مشارکت مردم، رفع مشکلات بهداشتی را تسهیل می کند

 

مشارکت مردم، رفع مشکلات بهداشتی را تسهیل می کند

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری گنبد کاووس
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گنبد
  • بازدید : 800
  • کد خبر : 10601