عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » دیدار فرماندار کلاله با مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی


دیدار فرماندار کلاله با مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی

دیدار فرماندار کلاله با مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی

صبح امروز شکیبافر، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان با حضور در شهرستان کلاله با فرماندار شهرستان دیدار کرد .

در این دیدار که در محل دفتر کار فرماندار صورت گرفت برزگر با اشاره به مشکلات و کاهش منابع آبی در سرچشمه ها و چاه های شهرستان کمبود آب را یکی از معضل های این شهرستان عنوان کرد .

وی افزود : در برخی از روستاهای شهرستان با کاهش منابع آبی مواجه هستیم و این به صورتی است که حتی در یکماه یک ساعت هم آب به این روستاها نرسیده و این مشکلات زیادی را برای ساکنین و اداره منابع آب روستایی با توجه به کمبود ادوات و تجهیزات آبرسانی و تعدد روستاها در جهت تامین آب شرب آنان فراهم آورده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی نیز تغییر اقلیم و مصرف بالای آب را یکی از عوامل اصلی در کاهش منابع آبی عنوان کرد و افزود: در گذشته زمین های کشاورزی بصورت 1 کشته و اغلب بصورت باغات بود ولی در دهه حاضر زمین های کشاورزی 2 الی 3 کشته شده اند که این سبب کاهش منابع آب های زیرزمینی شده است .

وی مدیریت در مصرف آب را در این برهه زمانی ضروری برشمرد و گفت : امروز کشت شالی در مزارع استان منابع آبی زیادی را صرف خود میکند به صورتیکه برای یک هکتار شالی 20 هزار مترمکعب آب مرف میشود که این به لحاظ مالی معادل 11 میلیارد تومان است که اگر همین آب بسته بندی و توزیع شود صرفه اقتصادی بیشتری دارد .

شکیبافر افزد: در استان همه 35 نوع بلای طبیعی وجود دارد که این زنگ خطری است و باید تدبیری برای این مهم صورت بگیرد که وگرنه در سالهایی نه چندان دور مشکلات بیشتری دامن شهرهای استان و روستاها را خواهد گرفت .

در ادامه جلسه رئیس اداره آب روستایی گزارشی درخصوص کاهش منابع آبی در روستاهای شهرستان عنوان کرد و گفت اگر تدبیری برای این مهم صورت نگیرد مشکلات بیشتری در انتظار روستاهای شهرستان است .

در این دیدار بخشدار مرکزی کلاله خواستار توجه بیشتر شرکت آب و فاضلاب روستایی به روستاهای شهرستان در تامین آب شرب روستایی و حفر چاه و تجهیز روستاها به تانکرهای آب شد .

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری کلاله
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : کلاله
  • بازدید : 969
  • کد خبر : 11935