عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » پنجمین جلسه شورای اداری شهرستان ترکمن تشکیل شد


پنجمین جلسه شورای اداری شهرستان ترکمن تشکیل شد

پنجمین جلسه شورای اداری شهرستان ترکمن تشکیل شد

 به گزارش روابط عمومی فرمانداری ترکمن پنجمین جلسه شورای اداری شهرستان امروز در محل سالن اجتماعات این فرمانداری تشکیل شد.

در این جلسه شیرنگی معاون فرماندار گفت: رویکرد دولت یازدهم در عرصه داخلی بر مبنای حسن اعتماد، رفتار مسالمت آمیز، کاهش فاصله ها با رعایت  خط قرمز های دوری از افراطی گری و خشونت، و در زمینه سیاست خارجی، تعامل سازنده با جهان با رعایت خط قرمزهای حفظ استقلال عزت و غرور ملی، در مسائل فرهنگی و هنر فضای باز برای همه اصحاب فرهنگ و هنر با رعایت خط قرمزهای موازین فرهنگ اسلامی، دینی وقرآنی می باشد.

وی سپس با اشاره به تلاشهای دولت اظهار داشت: این دولت از ابتدای فعالیت خود تلاش کرده است در حوزه های مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، بهداشتی و درمانی و بویژه اقتصادی جامعه را به نقطه مطلوب برساند.

شیرنگی افزود: دو سال از عمر دولت یازدهم می گذرد و اکنون وارد سومین سال خدمت دولت تدبیر و امید شدیم، در طول مدت 2 سال گذشته دولت در عرصه داخلی توفیقات خوبی داشته است که میتوان از جمله به کنترل و کاهش تورم از 43 به 13/8 درصد، افزایش نرخ رشد و سرمایه گذاری و همچنین سرمایه گذاری  12 هزار میلیارد تومانی دولت در عرصه بهداشت و درمان و تحت پوشش قرار دادن 10 میلیون نفر در زیر چتر بیمه سلامت اشاره کرد. در عرصه سیاست خارجی نیز   دستاوردهای بسیار خوبی بدست آمده است. موفقیت در مذاکرات هسته ای باعث شد ایران به کانون دیپلماسی منطقه و جهان تبدیل شود. یکی از دلایل اصلی اقبال کشورهای اروپایی برای حضور در تهران و از سرگیری دوباره مراودات ، پیروزی تیم مذاکره کننده ایران در مذاکرات اخیر بود و آنچه که در مذاکرات مورد توجه دولتمردان بود تامین همه ی خطوط قرمز های تعیین شده از سوی رهبر معظم انقلاب شامل غنی سازی در کشور و ادامه فعالیت تحقیقاتی در فردو و اراک بود و این موضوع قدرت دیپلماسی ایران را به رخ جهانیان کشید، چرا که در طول 5 سال گذشته سابقه نداشته که کشوری همچون ایران در یک طرف میز مذاکراه باشد و تمام دنیا در نقطه مقابل آن و مذاکرات با تعامل و گفتگو به نتیجه برسد، این یعنی اقتدار و قدرت ایران.

معاون فرماندار گفت: تیم مذاکره کننده هسته ای در جریان مذاکرات از منافع کشور و ملت کوتاه نیامد و با درایت موجب شکسته شدن سد بزرگ تحریمهای ظالمانه علیه ایران، استیفای حقوق از دست رفته ملت، شکسته شدن اجماع جهانی علیه ایران، ایجاد شکاف بین آمریکا و اسراییل، پیوستن ایران به عرصه باشگاه قدرت جهانی، برداشته شدن تحریمهای ظالمانه از دستاوردهای این مداکرات بود.

وی تصریح کرد: موفقیت در مذاکرات باعث شده چندین کشور اروپایی تقاضای سرمایه گذاری در ایران را داشته باشند و جلوتر و پیش قدم تر از همه و در صف اول خود همین قدرت های بزرگ قرار دارند، آنها متوجه شده اند که امروز بدون حضور ایران معادلات منطقه شکل نخواهد گرفت. چنانکه ما امروز تقاضای سرمایه گذاری تا سقف 1000 میلیارد دلار را برای ورود به اقتصاد ایران را داریم.

معاون فرماندار در ادامه افزود: دولت تدبیر وامید شانی به جز خدمتگذاری به ملت و جامعه برای خود قائل نیست و مجموعه این اقدامات بیانگر اهتمام دولتمردان به توسعه و خدمات عمومی است.در همین راستا در سالجاری در هفته دولت امسال 19 پروژه عمرانی، اقتصادی، اشتغالزایی با اعتباری بالغ بر 14 میلیارد تومان و 95 نفر اشتغال در شهرستان ترکمن افتتاح و کلنگ زنی شد. یکی از اقدامات مهم دیگر دولت در شهرستان ترکمن تصویب طرح گردشگری جزیره آشوراده با حفظ منابع طبیعی و محیط زیست که انشاا... انجام خواهد شد.

شیرنگی اظهار داشت: دولت تدبیر و امید در حوزه تصمیم گیری و اجرا اصل را به منافع ملی می دهد تا به منافع جناحی و سیاسی زیرا آنچه که مهم و اصل است استمرار و تداوم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است. گروهها و جناحها می آیند و میروند و دولت معتقد است که در جامعه همه ی صداها باید شنیده شود و البته جامعه متعلق به یک جریان خاص نیست. یکی از وظایف مهم دولت بستر سازی برای ایجاد نشاط سیاسی در جامعه است و رسالت دولت در دو انتخابات آینده برگزاری انتخابات سالم و فراهم کردن زمینه مشارکت حداکثری است.

پنجمین جلسه شورای اداری شهرستان ترکمن تشکیل شد

 

پنجمین جلسه شورای اداری شهرستان ترکمن تشکیل شد

 

پنجمین جلسه شورای اداری شهرستان ترکمن تشکیل شد

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری بندرترکمن
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .