عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » مجامع بین المللی نباید حقوق جان باختگان منا را نادیده بگیرند

امام جمعه اهل سنت گنبد کاووس:

مجامع بین المللی نباید حقوق جان باختگان منا را نادیده بگیرند

مجامع بین المللی نباید حقوق جان باختگان منا را نادیده بگیرند

امام جمعه اهل سنت گنبد کاووس بر ضرورت پیگیری حق وحقوق همه جان باختگان فاجعه منا به ویژه حجاج ایرانی از سوی مجامع بین المللی تاکید کرد و گفت: حقوق این عزیزان نباید نادیده گرفته شود.
آخوند عبدالباسط نوریزاد در مراسم بزرگداشت جان باختگان حادثه منا که در مسجد قائمیه این شهر برگزار شد اظهار کرد: تمامی خانواده جان باختگان خواهان رسیدگی به دلایل وقوع این فاجعه غمبار و حق و حقوق قربانیان آن هستند.
وی، فاجعه منا را مصیبتی بزرگ برای همه ملت ایران و ناشی از بی کفایتی آل سعود دانست و افزود: اگر حکومت آل سعود کمترین تدبیر، همکاری، خدمات رسانی را برای زائران می داشت این فاجعه اصلا حادث نمی شد و یا آمار جان باختگان بسیار کاهش می یافت.
آخوند نوریزاد اضافه کرد: بر اساس قوانین و حقوق بین المللی، هر کشوری که به اتباع دیگر کشورها روادید (ویزا) بدهد، مسوولیت امنیت و آرامش آن فرد بر عهده او است و در صورتی که در مدت حضور اتباع اتفاقی برای آنان رخ دهد کشور صادرکننده ویزا باید جوابگو باشد.
وی تصریح کرد: به دلیل بی کفایتی و قصور آل سعود، امروز بسیاری از خانواده جان باختگان به جای برگزاری مراسم جشن و شادی، چادرهای عزا برپا کرده و در فراق عزیزان خود عزادار هستند.
امام جمعه اهل سنت گنبدکاووس فاجعه منا را مصیبت عظمی برای ملت ایران و نیز خانواده جان باختگان دانست و گفت: به هر حال این فاجعه بزرگ امتحان الهی که همه به آن اعتقاد داریم بوده و باید تسلیم امر باری تعالی باشیم.
آخوند نوریزاد همچنین با اشاره به سخنان و موضع گیری رهبری انقلاب در خصوص فاجعه منا افزود: داشتن چنین رهبری مقتدر که در همه صحنه ها پشتیبان ملت خود است مایه افتخار هر ایرانی است.
به گفته وی، سخنان و موضع گیری مقام معظم رهبری انقلاب در فاجعه منا، جهان و حکام آل سعود را متحول کرد.
آخوند نوریزاد همچنین با تقدیر از حضور گسترده مردم شیعه و سنی این شهرستان در مراسم تشییع جنازه هشت تن از جان باختگان حادثه منا گفت: حضور پرشور مردم این منطقه با چشمانی گریان و متأثر نشان از برادری و محبت بین مردم شیعه و سنی گنبدکاووس است.
وی تصریح کرد: اصولا ما در این شهرستان شیعه و سنی نداریم و همه برادروار در کنار هم زندگی می کنیم.
امام جمعه اهل سنت گنبدکاووس از تلاش شبانه روزی مسوولان در سطح کشور، استان و شهرستان برای پیگیری و انتقال پیکر جان باختگان حادثه منا و حضور در مراسم تشییع جنازه آنان قدردانی کرد.
امام جمعه گنبدکاووس نیز ضمن قدردانی از حضور گسترده مردم شیعه و اهل سنت شهرستان گفت: این فاجعه به دلیل بی کفایتی آل سعود رخ داد و حکام این رژیم باید به جهان اسلام پاسخ دهند.
حجت الاسلام محمدحسین سبحانی با قدردانی از سخنان و موضع گیری های رهبری و نیز برگزاری مراسم بزرگداشت جان باختگان حادثه منا در سراسر کشور افزود: آن گونه که رهبری مقتدرانه بیان کردند باید کمیته حقیقت یاب از کشورهای اسلامی و ایران تشکیل شود و مردم را نسبت به دلایل بروز حادثه آگاه نمایند.
وی، شعار نظام جمهوری اسلامی را حمایت و پشتیبانی از مظلوم دانست و گفت: فاجعه منا دل هر بیننده ای را به درد آورد و شادی خانواده های زیادی را به عزا تبدیل کرد و امروز جهان اسلام باید برای مدیریت حج چاره اندیشی نماید.
حجت الاسلام سبحانی به وحدت و برادری موجود بین مردم شیعه و اهل سنت گنبدکاووس اشاره کرد و افزود: مردم این دیار سال هاست که در غم و شادی هم شریک هستند ضمن این که توصیه رهبری انقلاب نیز حفظ این وحدت و برادری است.
در این مراسم جمع کثیری از علما و روحانیون، معاون استاندار وفرماندار ویژه، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، مسوولان و مردم شیعه و سنی گنبدکاووس حضور داشتند و برای شادی روح جان باختگان حادثه منا، قرآن و فاتحه قرائت کردند

مجامع بین المللی نباید حقوق جان باختگان منا را نادیده بگیرند

 

مجامع بین المللی نباید حقوق جان باختگان منا را نادیده بگیرند

 

مجامع بین المللی نباید حقوق جان باختگان منا را نادیده بگیرند

 

مجامع بین المللی نباید حقوق جان باختگان منا را نادیده بگیرند

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری گنبد کاووس
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گنبد
  • بازدید : 1063
  • کد خبر : 13281