عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » دوران بازنشستگی دوران فرهیختگی است

فرماندار کلاله در همایش روز ملی خانواده و تکریم بازنشستگان:

دوران بازنشستگی دوران فرهیختگی است

دوران بازنشستگی دوران فرهیختگی است

فرماندار کلاله در همایش بزرگداشت روز خانواده و تکریم بازنشستگان با اشاره به جایگاه خانواده در ادیان و ملل مختلف گفت : دوران بازنشستگی برخلاف تمامی پندارهای غلط دوران فرهیختگی است و باید از این پتانسیل با ارزش برای جامعه و خانواده استفاده کرد

برزگر در ادامه ضمن عرض تسلیت به خانواده جانباختگان فاجعه منا بویژه فرماندار شهرستان ترکمن و شهادت سردار رشید اسلام همدانی افزود : همه افراد جامعه بدنبال سعادت هستند و از این رو باید فرزندان جامعه را با معیارهای خوب و بد و درست و نادرست آشنا کرد و مستلزم این امر هم تربیت و آموزش صحیح در خانواده است .

وی در ادامه با اشاره به جایگاه آموزش در خانواده ها اظهار داشت : آموزش براساس توسعه را خانواده ها پای ریزی میکنند و باید پدر و مادر خانواده با احساس مسئولیت و برنامه ریزی دقیق بستر لازم را برای آموزش صحیح فرزندان آغاز کنند .

فرماندار کلاله در ادامه با تکیه بر دو کلید واژه تدبیر و امید گفت : باید در زندگی به فرزندانمان 2 کلید واژه تدبیر و امید را دیکته کنیم تا همیشه با تکیه بر تدیبر و امید برای اهدافشان گام بردارند .

در ادامه این همایش خانم دکتر مژگان میرزا دکترای روانشانسی با پرداختن به روانشناسی اجتماعی و خانوادگی گفت: اصیل ترین رفتار اجتماعی انسان ها تشکیل خانواده است و این مورد تنها مسئله مورد اجماع تمام ابناء بشر است

خانم دکتر میرزا در ادامه افزود : در تمامی ادیان به ازدواج اشاره شده است و بر این اساس تاهل یکی از پیچیده ترین مراحل انتقالی است که 2 آدم کاملا متفاوت را در کنار هم قرار میدهد و به طور کل ازدواج یعنی یک تن آقا و یک تن خانم از 2 خانواده متفاوت .

وی سپس افزود : رابطه ای که باید بین زن و شوهر ایجاد شود خانوادگی نیست آمیزشی است و در هر کشوری نهاد خانواده مهمترین نهاد آن جامعه است

خانم دکتر میرزا سپس با پرداختن به خانواده ها گفت : خانواده ها در طول سالیان متمادی تغییر کرده اند بطوریکه در گذشته تنها آقایان فقط نان آور خانه بودند اما امروز خانم ها هم پابه پای مردان کار میکنند و اگر قبلا خانواده ها گسترده و متراکم بود امروز این وضعیت تغییر کرده خانواده ها متمرکز شده اند و نمونه آن تبدیل خانواده چند فرزندی به تک فرزندی است .

وی در ادامه اظهار داشت : اولین اصل در خانواده ها شناخت هیجانات خود و سایرین است و خانواده ای موفق خواهد بود که این دو مقوله را به خوبی بشناسد و از هم تفکیک کند .

ایشان سپس با اشاره به اهمیت مطالعه افزودند : باید سعی کنیم که خود را موظف به این کنیم که حداقل ماهی یک کتاب را برای ارتقای سطح ذهنی بخوانیم .

در پایان مراسم ضمن تجلیل از دو زوج موفق سرکار خانم میر و آقای ارجونی (یک خانواده فرهنگی با سابقه فعالیت در آموزش و پرورش و حضور در جبهه های حق علیه باطل) از تنی چند از بازنشستگان ادارات و نهاد های دولتی شهرستان و افراد نمونه شهرستانی تقدیر بعمل آمد .

دوران بازنشستگی دوران فرهیختگی است

 

دوران بازنشستگی دوران فرهیختگی است

 

دوران بازنشستگی دوران فرهیختگی است

 

دوران بازنشستگی دوران فرهیختگی است

 

دوران بازنشستگی دوران فرهیختگی است

 

دوران بازنشستگی دوران فرهیختگی است

 

دوران بازنشستگی دوران فرهیختگی است

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری کلاله
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : کلاله
  • بازدید : 2079
  • کد خبر : 13578