عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » پیکر یک جانباخته فاجعه منا در گنبد کاووس تشییع شد


پیکر یک جانباخته فاجعه منا در گنبد کاووس تشییع شد

پیکر یک جانباخته فاجعه منا در گنبد کاووس تشییع شد

پیکر یک جانباخته دیگر فاجعه منا توسط مردم شهرستان گنبد کاووس تشییع و پس از اقامه نماز میت در مصلی نماز جمعه اهل سنت این شهرستان، برای تدفین به خانواده وی تحویل شد.
مردم گنبدکاووس به همراه مسوولان این شهرستان برای پنجمین بار در مراسم تشییع پیکرهای جانباختگان منا حاضر شدند و این بار پیکر "بی بی عایشه گرگانی" را تشیییع و بار دیگر همدردی خود را با بازماندگان فاجعه منا ابراز کردند.
در این مراسم، مردم گنبد همچون دفعات پیشین تشییع پیکرهای جانباختگان فاجعه منا، با سردادن شعارهایی به زبان ترکمنی با مضمون جانباختن شهادت گونه و مظلومانه آنها با لبان تشنه و عروج از منا با لباس احرام، به ابراز احساسات پرداختند.
روز گذشته (چهارشنبه) نیز پیکرهای شش تن از حاجیان جانباخته در منا توسط مردم گنبد تشییع و پیش از آن نیز در سه نوبت جداگانه پیکرهای 21 نفر از این افراد در گنبد تشییع و به خاک سپرده شده بودند که دو نفر از آنان از حاجیان شهرستان آزادشهر بودند.
در فاجعه منا که در روز عید قربان و در آیین رمی جمرات به وقوع پیوست، 49 حاجی از استان گلستان جان خود را ازدست دادند.
در این فاجعه مردم شهرستان گنبدکاووس با از دست دادن 31 حاجی خود که تمامی آنها از ترکمن های اهل سنت بودند، سنگینترین داغ را تحمل کرده و به معنای واقعی کلمه عزدار شدند.
تعداد زیادی خانواده های گنبدی در این فاجعه دو نفر از حاجیان خود (زن و شوهر) را باهم از دست دادند و خانواده های آنها بی سرپرست ماندند که بیانگر عمق فاجعه برای حجاج گنبدی است

ارسال کننده خبر : فرمانداری گنبد کاووس
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گنبد
  • بازدید : 1056
  • کد خبر : 13643