عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » هشتمین جلسه شورای اداری شهرستان کلاله تشکیل شد


هشتمین جلسه شورای اداری شهرستان کلاله تشکیل شد

 هشتمین جلسه شورای اداری شهرستان کلاله تشکیل شد

هشتمین جلسه شورای اداری شهرستان کلاله با حضور رئیس پلیس فتای استان تشکیل شد .

فرماندار کلاله در این جلسه ضمن عرض تسلیت بمناسبت ماه محرم و صفر و تهنیت بمناسبت میلاد با سعادت امام محمد باقر از حضور پرشور مردم در روز 13 آبان تقدیر و تشکر کرد و گفت : مردم و مسئولین شهرستان کلاله بار دیگر با حضور پر رنگشان در راهپیمایی 13 آبان نشان دادند که در برابر ظلم ایستاده اند و از هیچ ابرقدرتی ترس و واهمه ای ندارند .

برزگر در ادامه با پرداختن به فضاهای مجازی و گسترش آن در بین تمام اقشار جامعه افزود : فضاهای مجازی هم می تواند یک فرصت باشد و هم تهدید که در این راستا باید خانواده ها کنترل مناسبی را بر رفتار فرزندان خود داشته باشند

وی در ادامه عدم آگاهی کاربران از بعضی از آسیب های مجازی آنرا برای جامعه زیان بار توصیف کرد و خاطرنشان کرد : کاربران فضای مجازی باید تمام دقت و هوشیاری لازم را در فضای مجازی را داشته باشند چراکه هویت و مکان در فضای مجازی نامعلوم است و امکان هرگونه سوء استفاده هم در این زمینه بسیار است .

هشتمین جلسه شورای اداری شهرستان کلاله تشکیل شد

حجت الاسلام کشیری امام جمعه کلاله در ادامه جلسه نیز ضمن تبریک ولادت امام محمد باقر (ع) گفت : یکی از ویژگی های بارز این امام همام این بود که در برابر هیچ سوالی نبود که بی پاسخ گذاشته باشد و ایشان دانای به تمام علوم بودند که البته این از ویژگی های تمام ائمه بود.

امام جمعه کلاله در ادامه افزود : ما هرچه داریم از ایثار ایثارگران و خون پاک شهداست که داریم ، جوانان دلاوری که در شب عابد و سالک راه خدا و در روز شیران عرصه نبرد بودند .

وی در ادامه با اشاره به اوضاع ناامن منطقه و بروز جنگهای نیابتی گفت : این جنگهایی که در منطقه راه افتاده جنگ نیابتی است که دول استعمارگر غرب با نیروگیری از مسلمانان لشگر تامین میکنند و سلاح های خود را به کشورهای عرب منطقه میفروشند و در واقع آنان با ایجاد گروه های سلفی از جمله با داعش و نام رسول الله و پرچم الله به دنبال ایجاد تنش بین مسلمانان و بدنام کردن اسلام در اذهان عمومی جهانی هستند .

کشیری در ادام با اشاره به آیه ای از قرآن گفت : خداوند در قران به حضرت ابراهیم فرمودند که ای ابراهیم کافرین را نفرین نکن چرا که اگر نیاز نبود آنان را خلق نمیکردم که این نشان از رحمانیت خدا میدهد .

امام جمعه کلاله سپس با اشاره به شعائر اسلامی و رعایت کردن آن اظهار داشت : راه اندازی کاروان های عروسی در این ایام که ایام عزاداری مسلمین است صحیح نیست و مسئولین باید به هوش باشند و در این خصوص تذکر دهند تا شعائر اسلامی خدشه دار نشود .

ایشان در ادامه به مقوله انتخابات پرداخت و به مسئولین توصیه کرد حضور در انتخابات لازم است ولی سرنوشت خود را به این لحظات کاندیداها گره نزنند و از جانبداری از کاندیدی مشخص خودداری کنند و هیات اجرایی هم در این زمینه به وظایف خود عمل کند تا مشکلی در این ایام رخ ندهد .

هشتمین جلسه شورای اداری شهرستان کلاله تشکیل شد

در ادامه و پس از سخنان امام جمعه سرهنگ رجبلی رئیس پلیس فتای استان در اظهاراتی گفت : کلیه ارتباطات در فضاهای مجازی بدون در نظر گرفتن جفرافیای فیزیکی و زمانی با کامپیوتر و گوشی های هوشمند زمینه را برای بسیاری از فعالیت ها و اطلاع رسانی هر نوع اخباری اعم از کذب و صحیح را فراهم کرده که سرمنشاء این فضاهای مجازی از آمریکا و سازمان ناسا و آغاز این کار زمانی بود که موشک اسیونیک از شوروی به فضا پرتاب شد .

وی در ادامه افزود : این بستر از سال 72 با تعداد 252 کابر وارد ایران شد و امروز بعد از 22 سال به 62 میلیون تن کاربر فضای مجازی رسیده است و براساس آمار 70 درصد کاربر اینترنت در کشور داریم که این آمار نشان دهنده این است که کشور ما چند گام در این زمینه به نسبت آمارهای جهانی جلوتر است .

سرهنگ رجبلی یکی از معضلات این فضا را گمنامی و ناشناسی افراد و بعضا علامه دهر دانستن افراد برشمرد و گفت : 22 سال است که این تکنولوژی دارد با عضو گیری فعالیت میکند و ارگانی هم برای مقابله با آسیب های آن اقدامی نکرده است که این خود هم تهدید است و هم فرصت .

فرمانده پلیس فتای استان در ادامه با اشاره به جرایم رخ داده در این فضاها گفت : در 6 ماهه اول سال 44 درصد برداشت غیرمجاز از کارت های اعتباری داشتیم .

وی در توصیه ای به شهروندان برای جلوگیری از سوء برداشت و سوء برداشت برخی از فروشندگان با مجهز کردن دستگاه خودپرداز به اسکیمر اظهار داشت : شهروندان حتما در زمان خرید کالا از فروشگاه ها حتما خودشان نسبت به استفاده از کارت بانکی اقدام کنند .

سرهنگ رجبلی نیز سپس با ارائه گزارشاتی از سوء استفاده ها از شهروندان گفت : در این باب همه اقشار از محصل و غیرمحصل و غیره مورد سوء استفاده هستند و افراد سعی کنند قبل از هرچیزی نسبت به شناسایی هویت طرف مقابل اقدام و پس از اطمینان از هویت واقعی مخاطب نسبت به تبادل اطلاعات اقدام کنند .

ایشان در ادامه با اعلام شماره شبانه روزی 2182967 پلیس فتا از شهروندان خواست تا مشکلات فضای مجازی خود را با این شماره در میان بگذارند .

دکتر بدراق نژاد ریس دانشگاه پیام نور کلال نیز با ارائه گزارشی از اهم فعالیت های این دانشگاه گفت : در سال 84 دانشگاه پیام نور کلاله با یک رشته کشاورزی و 12 دانشجو کار خود را آغاز کرد و امروز پس از گذشت 10 سال تعداد رشته ها با 7 رشته فعالیت خود را ادامه میدهد .

وی در ادامه افزود : براساس آمار 70 درصد فارغ تحصیلان و قبولی های وکالت استان مربوط به این دانشگاه است که این خود نقطه عطفی است در آموزش و پژوهش و تربیت نیروی انسانی ماهر و با دانش .

رئیس دانشگاه پیام نور کلاله در ادامه اظهار داشت : رتبه کلاله از 9 در ترم گذشته موفق به کسب رتبه 2 استان شد و در شاخص های آموزش نیز موفق به کسب رتبه 2 استان شدیم که این با عنایت به کمبود امکانات و فضای آموزشی مناسب نقطه عطفی است در عرصه علم و دانش شهرستان در استان .

دکتر بدراق نژاد سپس افزود : در بحث اردوهای جهادی به همت بسیج دانشجویی موفق به کسب رتبه 1 استان شدیم

وی ضعیف ترین بخش این دانشگاه را حوزه عمرانی برشمرد و عنوان کرد : متاسفانه با عنایت به این پتانسیل های خوب در بین دانشجویان و اساتید شهرستان هنوز پس از گذشت 7 سال از کلنگ زنی احداث ساختمان این دانشگاه که در زمینی به مساحت 4 هکتار زده شد پیشرفت فیزیکی ما 80 درصد بوده و امیدواریم با حمایت های استان و شهرستان بتوانیم این پروژه را تا 2 سال آینده به بهره برداری برسانیم .

هشتمین جلسه شورای اداری شهرستان کلاله تشکیل شد

ابراهیمی رئیس دانشگاه آزاد شهرستان نیز با مرور گذری بر فعالیت های دانشگاه آزاد گفت : دانشگاه آزاد واحد کلاله در سال 84 با تاخیر و با همت والای مسئولین در نیمه دوم با 2 رشته و 12 دانشجو کار خود را آغاز کرد و اکنون تعداد رشته ها پس از 10 سال به 10 رشته رسیده و برای فضای عمرانی و فیزیکی دانشگاه 8 هکتار زمین خریداری کردیم و تاکنون 80 درصد پیشرفت فیزیکی داشتیم و جزو معدود دانشگاه های کشور هستیم که تراز مالی مثبتی داریم .

وی در ادامه با اشاره به هزینه های صورت گرفته برای تجهیز دانشگاه گفت : برای امکانات کارگاهی 100 میلیون هزینه شده که به جهت کمبود فضای آموزشی مناسب بلا استفاده مانده

رئیس دانشگاه آزاد افزود : امیدواریم با قراردادی که با پیمانکار طرح منعقد کردیم انشالله تا تابستان شاهد اتمام عملیات عمرانی و انتقال دانشگاه به این مکان باشیم .

در ادامه این جلسه از روسای برتر که در حوزه ها و شاخص های عمومی موفق به کسب رتبه در استان شدند تجلیل به عمل آمد و و بمناسبت هفته کتاب و کتابخوانی رئیس کتابخانه عمومی شهرستان نیز به اعضای شورای اداری با اهداء کتاب از خدمات و حمایت های آنان در حوزه کتاب و کتابخوانی تجلیل کرد .

هشتمین جلسه شورای اداری شهرستان کلاله تشکیل شد

 

هشتمین جلسه شورای اداری شهرستان کلاله تشکیل شد

 

هشتمین جلسه شورای اداری شهرستان کلاله تشکیل شد

 

هشتمین جلسه شورای اداری شهرستان کلاله تشکیل شد

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری کلاله
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : کلاله
  • بازدید : 548
  • کد خبر : 14530