عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » هماهنگی همایش توسعه شهرستان و شکوفایی اقتصاد مقاومتی بر پایه ایده های جوانان

با حضور فرماندار ترکمن برگزار شد:

هماهنگی همایش توسعه شهرستان و شکوفایی اقتصاد مقاومتی بر پایه ایده های جوانان

هماهنگی همایش توسعه شهرستان و شکوفایی اقتصاد مقاومتی بر پایه ایده های جوانان

نشست هماهنگی نشست هماهنگی همایش توسعه شهرستان ترکمن و شکوفایی اقتصاد مقاومتی بر پایه ایده های جوانان با حضور عبدالحکیم فیروزی فرماندار شهرستان ترکمن، شیرنگی معاون فرماندار، کُر مشاور جوان فرماندار، پورقاز مشاور همایش و اعضای کارگروه همایش در محل دفتر فرماندار برگزار گردید.
به گزارش روابط عمومی فرمانداری ترکمن، عبدالحکیم فیروزی در این نشست با اشاره به اینکه توسعه فرهنگی اولویت دارد گفت: فرهنگ سازی پیش شرط هرگونه توسعه است.
فرماندار شهرستان ترکمن افزود: توسعه کمی کافی نیست و بلکه باید توسعه بطور متوازن صورت گیرد. اقدام ما در اولین حرکت کار برای بستر فرهنگی جامعه باشد.
وی ساخت و ساز غير مجاز را بعنوان يكي از موانع اصلي توسعه شهرستان دانست و بیان داشت: اينگونه ساخت و سازها باعث كاهش درآمد شهر و غير فني بودن ساختمانها خواهد شد.
فرماندار گفت: بنای کار ما در سال 95 هم جلوگیری از تخلفات ساختمانی است.
وی اضافه کرد: ظرفیت شهرستان ها بایستی شناسایی شود. جزیره آشوراده یک فرصت برجسته برای ماست که نگاه استانی و ملی پیگیر آن می باشد. ما باید ظرفیت حضور همگان را در شهرستان فراهم نماییم. ضمن اینکه پیش شرط آن داشتن امکانات برای این حضور می باشد.
فیروزی همچنین خواستار رشد متوازن آحاد مردم شهرستان شد.
شیرنگی معاون فرماندار شهرستان نیز در سخنانی دغدغه دوستان را قابل تقدیر و ستایش خواند و گفت: همه ما امیدوار هستیم که این شهرستان با توجه به ظرفیت، پتانسیل و توانمندی هایی که دارد، یک روزی به جایگاه واقعی خود برسد.
وی افزود: این مهم بدست نمیاد جز اینکه افراد صاحب فکری چون شماها دغدغه مند و پیگیر باشید.
شیرنگی اظهار داشت: اسکله و سواحل زیبا، بازارچه و جزیره آشوراده از جمله ظرفیتهای این شهرستان در حوزه گردشگری است و این مواهب می توانند بستر رونق اقتصادی در منطقه را فراهم کند.
شیرنگی افزایش سرمایه گذاری در حوزه زیرساختها از جمله اقامتگاه ها و هتل را بعنوان پیش شرط اصلی گسترش گردشگری در منطقه برشمرد.
در این نشست مفید اونق، وحید بهرامی، ایوب شفیعی و اسماعیل ایمر بعنوان مسئول کمیته ها و دکتر پورقاز بعنوان مشاور این همایش طی سخنانی در حوزه مرتبط با خود، تمرکز مسئولان روی طرح هایی که بر پایه ایده های جوانان است را خواستار شدند.
شایان ذکر است همایش توسعه شهرستان ترکمن و شکوفایی اقتصاد مقاومتی بر پایه ایده های جوانان با برنامه ریزی حوزه مشاور جوان فرمانداری ترکمن برگزار خواهد شد.

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری بندرترکمن
تأیید کننده خبر : کارشناس1
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .