عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » واقعه غدیر خم در شهرستان رامیان بازسازی خواهد شد


واقعه غدیر خم در شهرستان رامیان بازسازی خواهد شد

واقعه غدیر خم در شهرستان رامیان بازسازی خواهد شد

در جلسه ای به ریاست حسینی معاون فرماندار و با حضور روسای ادارات شهرستان در خصوص بازسازی واقعه غدیر خم در شهرستان رامیان بحث و تبادل نظر گردید.

حسینی معاون فرماندار رامیان در این جلسه واقعه غدیر خم را نتیجه خلقت و چکیده تمام ادیان الهی دانسته و گفت: واقعه غدیر خم تنها یک واقعه تاریخی یا صرفا نام یک مکان نبوده بلکه غدیر یک تفکر بوده و نشانه و رمزی است که از تداوم خط نبودت خبر می دهد و این واقعه نقشی سرنوشت ساز در تعیین مسیر آینده اسلام داشته است.

وی در ادامه افزود: واقعه غدیر خم یکی از مسلمترین مسائل تاریخ اسلام بوده و نه تنها علما و مورخین  شیعه آن را نقل نموده اند بلکه دهها دانشمند و مفسر و مورخ از اهل سنت نیز حدیث غدیر و واقعه آن را نقل کرده اند و غدیر خم تنها متعلق به شیعیان نبوده بلکه برای تمام جهان اسلام است.

معاون فرماندار رامیان در ادامه  پرداختن به مسائل فرهنگی و توجه به اجرای هر چه بهترآنها را یکی از مهمترین دغدغه های دولت تدبیر و امید دانسته و به برخی از مهمترین فعالیتهای دولت در این زمینه اشاره و تصریح کرد: با وجود مسائل و مشکلات اقتصادی دولت با حداقل بودجه به مسائل فرهنگی توجه نموده و ایجاد فضای نشاط و امید در بین مردم و سطح جامعه از اهداف دولت می باشد.

حسینی با اشاره به اهمیت و جایگاه والای غدیر خم در جهان اسلام ، به هماهنگی و همکاری کلیه دستگاهها و نهادهای شهرستان  در اجرای هر چه بهتر این برنامه فرهنگی تاکید نمود.

در ادامه سرهنگ علیمردانی جانشین ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان به بیان کلیاتی در خصوص وظایف دستگاهها در اجرای برنامه بازسازی واقعه غدیر خم در شهرستان پرداخته و در ادامه هر یک از روسای ادارات به بیان نظرات و پیشنهاد خود در خصوص اجرای هر چه بهتر این برنامه پرداختند.

تشکیل کمیته های مورد نیاز ،آماده سازی زمین اجرای برنامه،تهیه ماکتهای مورد نیاز،تهیه لباس عوامل اجرایی،دعوت از مدعوین،تهیه وسایل نقلیه مورد نیاز از جمله مواردی بود که در این جلسه در خصوص آن بحث و تبادل نظر گردید.

شایان ذکر است واقعه غدیر خم در 30 شهریور سال جاری همزمان با عید سعید غدیر خم در شهر رامیان بازسازی خواهد شد.

 

واقعه غدیر خم در شهرستان رامیان بازسازی خواهد شد

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری رامیان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : رامیان
  • بازدید : 625
  • کد خبر : 23386