عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » همایش اشتغال و اقتصاد مقاومتی در شهرستان گالیکش برگزار شد

با حضور معاون اشتغال اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی گلستان:

همایش اشتغال و اقتصاد مقاومتی در شهرستان گالیکش برگزار شد

همایش اشتغال و اقتصاد مقاومتی در شهرستان گالیکش برگزار شد

  به گزارش روابط عمومی فرمانداری گالیکش، همایش اشتغال و اقتصاد مقاومتی صبح امروز با حضور محمد رهبری معاون اشتغال اداره کل کار،تعاون و رفاه اجتماعی گلستان، حمیدرضا نیازی بخشدار مرکزی،حیدری صدر بخشدار لوه،ایوب هلاکو رییس اداره کار،تعاون و رفاه اجتماعی و دهیاران بخش مرکزی و لوه در محل سالن جلسات فرمانداری این شهرستان برگزار گردید.

در همین رابطه بخشدار لوه طی سخنانی به اهمیت بحث اشتغال و کار آفرینی بخصوص در محیط روستایی پرداخت و گفت: ما از یک شرایط بسیار بد در گذشته به شرایطی بسیار خوب و رو به توسعه پیش رفته ایم.

وی با اشاره به لزوم تسهیل در مسیر کارآفرینی و تولید افزود:سیستمهای بانکی ما شرایط بسیار سختی را در برابر کارآفرینان وضع کرده اند و بحث ضمانتها یکی از این شرایط سخت است.

حیدری اضافه کرد: بحث منابع طبیعی که باید برای آیندگان حفظ  و حراست شود ، برای ما مشکلاتی را فراهم کرده است. ما باید طوری عمل کنیم که هم منابع طبیعی حفظ شود و هم در کنار آن تولید و اشتغال ثابتی شکل بگیرد که کار دشواری است.

 در ادامه این مراسم، معاون اشتغال اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی گلستان نیز پیرامون اشتغال و تولید پایدار  سخنان مبسوطی را برای حاضرین ارائه نمود.

وی ابتدا ضمن تحلیلی جامع از وضعیت تولید و اشتغال در سطح استان و شهرستان ،خطاب به دهیاران گفت: تاکید بر اشتغال یکی از مباحث مهمی است که در شرح وظایف شما دهیاران آمده است.

 رهبری افزود: ستاد اقتصاد مقاومتی در همین راستا 6 وظیفه را برای ما تعریف کرده که 3 وظیفه آن در حوزه اشتغال و بسیار مهم است. ایجاد اشتغال عمومی و روش تامین مالی خورد از جمله این مباحث است.

وی اضافه کرد: بازار کار در واقع تعامل بین عرضه و تقاضای نیروی کار است.

معاون اشتغال اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی گلستان ادامه داد: ما رفاه،امنیت و آسایش را به روستاها بردیم و لی با دست خودمان اشتغال را بیرون کردیم. وقتی که بافت اصیل روستایی را برهم زدیم ، گردشگر برای دیدن چه چیزی به روستا برود؟ باید بدانیم که گردشگر خارجی برای دیدن اقلیم نمی آید بلکه برای دیدن تاریخ،آداب و رسوم و فرهنگ می آید.

وی تصریح کرد: ما در سیستم اقتصادی مداخله کرده و مداخله ما عموما از نوع تخریب بوده است. برای گردشگر خارجی ،خانه های قدیمی،فرهنگ غذا خوردن،سنت ها و آیین ها،لباس های قدیمی و سنتی مباحثی از  این دست اهمیت دارد، حال آنکه ما در گذشته اینها را تخریب و به جای آنها بناهای مدرن ساخته ایم.

محمد رهبری بیان کرد: وقتی درباره اشتغال بحث میکنیم باید بدانیم که اشتغال مولفه های زیادی دارد بانک و تسهیلات بانکی تنها یکی از این مولفه هاست.

وی سپس به تهیه و تدوین طرحی جامع در این خصوص با عنوان «طرح تکاپو» اشاره کرد و هدف از اجرای آنرا ایجاد توسعه پایدار و بهبود فضای کسب و کار عنوان کرد.

بنا به گفته محمد رهبری این طرح در استانهای مختلفی مانند سمنان، کرمانشاه و خراسان جنوبیاجرا شده و موفقیت آمیز بوده است. در استان سمنان پس از اجرای اسن طرح میانگین اقامت گردشگران به 5 /3 روز رسیده است.

وی تاکید کرد: ما اکنون یک استان عبوری هستیم و با اجرای این طرح باید به یکی از استان های مقصد تبدیل شویم.

همایش اشتغال و اقتصاد مقاومتی در شهرستان گالیکش برگزار شد

 

همایش اشتغال و اقتصاد مقاومتی در شهرستان گالیکش برگزار شد

 

همایش اشتغال و اقتصاد مقاومتی در شهرستان گالیکش برگزار شد

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری گالیکش
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گالیکش
  • بازدید : 676
  • کد خبر : 23694