عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » نشست منطقه ای فرمانداران شرق استان و مدیرکل امور بانوان با روسای جهاد کشاورزی


نشست منطقه ای فرمانداران شرق استان و مدیرکل امور بانوان با روسای جهاد کشاورزی

نشست منطقه ای فرمانداران شرق استان و مدیرکل امور بانوان با روسای جهاد کشاورزی

نشست منطقه ای فرمانداران شرق استان با مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری و روسای ادارات جهاد کشاورزی به میزبانی فرمانداری کلاله برگزار شد .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری کلاله نصرت برزگر ضمن تبریک روز دانشجو گفت : در این منطقه با توجه به موقعیت جغرافیایی و ژئوپولوتیک و بافت و آداب و سنن اهالی ظرفیتهای بالایی در حوزه کسب و کار و توسعه مشاغل وجود دارد که می توان با یکی برنامه ریزی مدون و تقویت ظرفیت های موجود منطقه را تقویت کرد .

وی افزود : بانوان در جامعه نقش محوری در بنیان خانوده ها و جامعه دارند که اگر به آموزشهای قبل ازدواج و مهارت های زندگی بیشتر بها دهیم بسیاری از مشکلات دامنگیر گریبان جامعه را نمیگیرد .

دکتر غفاری مدیرکل امور بانوان و خانوده استانداری نیز در ادامه جلسه گفت : در مناطقه محروم و روستایی هنوز خانواده ها به جایگاه واقعی خود نرسیده اند و برای رسیدن به حد مطلوب فاصله زیادی را در پیش داریم که باید با یک برنامه ریزی مدون و اصولی گام های رشد و تعالی را جهت تحقق جامعه آرمانی طی کنیم .

وی در ادامه افزود : شرایط آب و هوایی و خاک موجود در منطقه شرایط مناسبی را برای شغلهایی مانند نوغانداری محیا کرده که می توان با ایجاد و عرضه آن به بازارهای جهانی شاهد اشتغال وسیع و فراگیری در منطقه همراه با توانمندی خانواده ها باشیم .

مدیرکل امور بانوان سپس اظهار داشت : مرغوب ترین پیله در سطح کشور مربوط به گلستان است ولی قیمت این محصول استان با سایر مناطق و تولیدات خارجی نوغان با کیفیتی به مراتب نامناسب و پایین تر یکسان است که این خود یک نقص و ایراد است .

وی افزود : در استان مرکزی برای تولید و فرآوری نخ نوغان نداریم و برای تبدیل نوغان به نخ و صنعت ریسندگی به سایر نقاط کشور صادر میشود در صورتیکه در استان انبارهای متعددی برای انبار و دپوی پیله ها داریم .

دکتر غفاری پیرامون قیمت این محصول گفت : قیمت این محصول بصورت خام فروشی بسیار ناچیزتر از قیمت فراوری شده آن است بطوریکه امروز قیمت نخ نوغان چیزی حدود 16 برابر قیمت خام فروشی آن است .

فرماندار مینودشت گفت : شهرستان مینودشت و منطقه شرق استان محور تولید پیه در کشور است و 17 درصد پیله در کشور را استان تولید میکند و این در حالیست که بسیاری از اکثر توتستانهای منطقه از بین رفته و هنوز اقدامی برای جایگزینی درخت توت در مناطقه شهری و روستای صورت نگرفته .

وزیری افزود : کشاورزی یکی از حوزه های اشتغالزایی آبا و اجدادی منطقست که باید در صنایع و تولیدات کشاورزی و در حوزه بانوان بیش از پیش به آن توجه شود که باز آوری بسیار کلانی برای منطقه به بار خواهد آورد .

فرماندار گالیکش نیز با اشاره به نوع درختان غرس شده در فصل درختکاری گفت : متاسفانه در فصل درختکاری درختانی در منطقه غرس میشود که اصلا هیچ بازدهی ندارد و بعد مدتی هم خشک میشود و باید در نوع درختانی که در این ایام غرس میشود مطالعه و دقت نظر بیشتری کرد .

خسروی افزود : متاسفانه درختان مثمری هم که در این ایام توزیع می شود از آن مرغوبیت ممکن برخوردار نیست که این خود یک آسیب جدی است .

در ادامه این جلسه روسای ادارات جهاد کشاورزی گزارشی از تعداد بانوان شاغل در حوزه نوغان داری را عنوان کردند .

نشست منطقه ای فرمانداران شرق استان و مدیرکل امور بانوان با روسای جهاد کشاورزی

 

نشست منطقه ای فرمانداران شرق استان و مدیرکل امور بانوان با روسای جهاد کشاورزی

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری کلاله
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : کلاله
  • بازدید : 698
  • کد خبر : 28095