عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » دیدار فرماندارکردکوی و نماینده مجلس با رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای کشور


دیدار فرماندارکردکوی و نماینده مجلس با رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای کشور

 به گزارش روابط عمومی فرمانداری کردکوی به منظور پیگیری و دریافت موافقت با پروژه های نیمه تمام و جدید دانشکده امام علی (ع) کردکوی، روز دوشنبه جمالی به همراه دکتر نورقلی پور نماینده مردم منطقه در مجلس شورای اسلامی و یعقوبی رئیس دانشکده با دکتر شفیعی رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای کشور دیدار کردند.
در این نشست ابتدا جمالی فرماندارکردکوی ، درخصوص جایگاه ویژه این دانشکده در سطح منطقه و وجود رشته های کاربردی مرتبط با ظرفیت منطقه و تاثیر گذاری آن در رشد و توسعه شهرستان، توضیحاتی مبسوطی دادندو از ریاست دانشگاه خواستار حمایت و مساعدت های ویژه شدند.
فرماندار کردکوی از پروژه های مهم و با الویت این دانشکده را که تاکنون معوق ماندند، سه پروژه نیمه تمام شامل سالن ورزشی، احداث خوابگاه و سالن کارگاهی و آزمایشگاه دانستند که نیازمند احیاء موافقتنامه های قبلی و تخصیص اعتبار و نگاه ویژه می باشد. همچنین این دانشکده با داشتن قدمت و سابقه و کادر آموزشی قوی، قابلیت تبدیل به مرکز استانی دانشکده های فنی با توجه به عدم چنین مرکزی در استان را داراست.
در ادامه گزارش فرماندار نمایندهمجلس در غرب استان، با اشاره به اهمیت موضوع و نقش ارزنده دانشگاه فنی و حرفه ای در کاربردی کردن علوم و نیاز کشور، بر حل موضوع موافقتنامه ها و اعتبار تکمیل پروژه ها و همچنین ایجاد رشته های مرتبط به دانش پلاسما تاکید و آمادگی و حمایت خود را در ادامه انجام موارد مطروحه اعلام داشتند.
ضمنا در این نشست پس از گزارش یعقوبی رییس دانشکده درخصوص مسایل و نیازمندی های دانشکده ، دکتر ابوالفضل مازندرانی نیز حضور داشتند که در مورد ایجاد رشته های مرتبط با پلاسمای هسته ای مواردی عنوان نمودند که این ظرفیت و علاقمندی در جوانان و مدیریت منطقه ای وجود دارد که در صورت ایجاد آن می توان در کنار ایجاد اولین آزمایشگاه پلاسمای دانش آموزی کشور در کردکوی ، شاهد حضور محققین و پژوهشگران این عرصه و کاربردی کردن دانش پلاسما خواهیم بود.
دکتر شفیعی در خصوص ایجاد رشته های پلاسما ، قول بررسی و پیگیری با نظر مساعد داده و همچنین در راستای این موضوع، مقرر شد مرکز رشدی در حوزه پلاسما با همکاری وزارت علوم دانشگاه فنی ئو حرفه ای و مدیریت شهرستانی در دانشکده امام علی پیگیری و ایجاد گردد. و در مورد بحث موافقنامه ها و مسایل اعتباری دستور پیگیری از طریق مدیریت مربوطه و سازمان برنامه و بودجه صادر شد .
در استان گلستان پنج مجموعه آموزشی تحت نظر دانشگاه فنی و حرفه ای فعالیت می نماید که شامل دانشکده فنی و حرفه ای امام علی (ع) (تنها دانشکده در استان) و چهار آموزشکده فنی در شهرهای گرگان ، گنبد و علی آباد می باشد.

 

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری کردکوی
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : کردکوی
  • بازدید : 563
  • کد خبر : 28144