عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » جامعه سالم مبتنی بر خانواده سالم است

فرماندار گرگان:

جامعه سالم مبتنی بر خانواده سالم است

جامعه سالم مبتنی بر خانواده سالم است

"حیدر علی احمدی "فرماندار گرگان به مناسبت روز خانواده و تکریم بازنشستگان در جمع تعدادی از بازنشستگان شهرستان گفت: بازنشستگان از جامعه بازنشسته نشدند بلکه از کار اجرایی و اداری منفک می شوند لذا باید اندوخته فکری و تجربه گرانبهای خود را در هدایت جوانان و راهنمایی جامعه صرف کنند و نقش تاریخی خود را در سازندگی جامعه ایفا نمایند .

فرماندار افزود: هیچ جامعه ای از ذخیره فکری و مشاوره عقلی سالخوردگان و معمرین خود بی نیاز نیست و اگر ارتباط نسلی در یک جامعه به گسست نسلی منتهی بشود جامعه دچار بحران هویت خواهد شد .

وی بیان داشت: در اسلام خانواده اساس جامعه است و جامعه سالم مبتنی بر خانواده سالم است ،بحران هویت رابطه مستقیمی با تزلزل خانوادگی دارد لذا برای ایجاد یک جامعه سالم باید خانواده ها را کانون سلامت و تربیت و هدایت و تعاطف اعضاء آن قرار داد تا از درون خانواده ها ،انسانهایی متناسب با هنجارهای جامعه ایمانی و اسلامی تربیت شوند .

احمدی اظهار داشت: اکثر افراد گرفتار و هنجارشکن و سست و متزلزل هرجامعه از بی ریشگی خانوادگی رنج می برند لذا باید از استحکام خانواده ها انتظار همبستگی استحکام جامعه را داشت.

وی گفت: خانواده کانون اولیه و اساس تربیت افراد است و ازدواج پیوندی مقدس در اسلام قلمداد می شود که بنای یک واحد اجتماعی در آن گذاشته می شود .


ارسال کننده خبر : فرمانداری گرگان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گرگان
  • بازدید : 771
  • کد خبر : 2827