عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » وجود 600 شهید اهل سنت نشان دهنده این است که شهدا خود منادی وحدت بودند

فرماندار بندرگز :

وجود 600 شهید اهل سنت نشان دهنده این است که شهدا خود منادی وحدت بودند

وجود 600 شهید اهل سنت نشان دهنده این است که شهدا خود منادی وحدت بودند

در ادامه برنامه های اجلاسیه 4000 شهید استان گلستان ، مراسم پرفیض دعای کمیل با حضور و سخنرانی فرماندار شهرستان ، حجت الاسلام حیدری کاشانی ، کارشناس مذهبی برنامه تلوزیونی سمت خدا  و مداحی برادر تاری از مداحان هیئت رزمندگان اسلام ، سردار صادقی فرمانده سپاه نینوای استان ، سید مهدی حسینی دبیر اجلاسیه و سایر مسئولین و اقشار مختلف مردم در مسجد جامع شهر بندرگز برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری بندرگز : علی اصغر میرزائی فرماندار شهرستان ضمن خیر مقدم به خانواده های شهدا و ایثارگران و مهمانان ویژه جلسه  گفت : تقارن هفته وحدت با مراسم اجلاسیه گرامیداشت 4000 شهید استان گلستان تقارن مبارکی است ، چرا که شهدا خود منادی وحدت بودند ، ازایثار و از خود گذشتگی در میدانهای نبرد و همدلی وبرادری  در عملیاتهای مهم و اثر گذار تا برگزاری مراسم یادبود  شهدا ، همه اینها باعث تحلیف قلوب بود ، همین جمعی که اکنون برادران و خواهران در کنار هم جمع شدیم ، از برکت وجود مقدس شهدای گرانقدر است ،مصداق بارز آن هم وجود 600 شهید از برادران اهل سنت می باشد.

میرزائی افزود :  در مصاف بین اسلام و دشمنان اسلام ، دو شعارو دو سلاح مهم مطرح می باشد ، سلاحی که در صفوف دشمن بکار برده می شود ، ایجاد تفرقه و نفاق در بین مسلمین و ابزار دفاعی و سلاح مهم بین  مسلمانان هم وحدت و یکپارچه گی است و هر دو سلاح مهم و اثر گذار هستند .

وی اظهار داشت : ، تعابیر بلندی از وحدت مسلمین شده ، اگر اتحاد بین مسلمانان برقرار باشد ، اثرش از بمب اتم هم مهمتره  و سلاح تفرقه و ایجاد اختلاف هم خیلی اثر گذار می باشد ، ما در عصر حاضر و در شرایط فعلی نظاره گر وضعیت اسفباری هستیم که بین مسلمین بوجود آمده و دشمنان از این ابزاربرعلیه مسلمانان استفاده می کنند ، بعضا اقدامات شنیعی که داعش و تکفیری ها بر علیه مسلمانان بکار بردند  ، حتی اسرائیل هم جرات ارتکاب چنین جنایاتی را نداشت.

 فرماندار بندرگز افزود : امام عظیم الشان مان ، که بنیان گذار وحدت بین مسلمین بود و هفته وحدت را به همین عنوان اعلام فرمودند می فرمایند : « اگر هر مسلمان یک سطل آب بر روی اسرائیل بریزد اسرائیل را آب خواهد برد. » واقعا به این معناست اگر ما وحدت داشته باشیم حتی نیاز به بکار گیری اسلحه هم نخواهد بود و جمهوری اسلامی ایران در دنیا پایه گذار وحدت بین مسلمین است،  هر جایی که ندای تفرقه از دشمنان بلند باشد نقش نظام جمهوری اسلامی به  رهبری مقام معظم رهبری است که توطئه دشمنان را خنثی خواهد کرد و این آگاهی  و درک را به جامعه اسلامی منتقل می کند  که نقشه دشمنان  را عملی نسازند.

وی در ادامه گفت : برنامه اجلاسیه 4000 شهید حداقل از یکسال پیش در استان کلید خورد ، برنامه های متنوعی در سطح استان تدوین شد و قرار شد در شهرستانها هم برنامه های مشخصی به اجرا گذاشته شود ، ستاد شهرستانی اجلاسیه شکل گرفت و جلسات متعددی برگزار شد و در پایگاه نماز جمعه ، در جلسات شورای اداری و در اکثریت جلسات برنامه های مختلف آن تشریح و از همه مردم شهرستان برای مشارکت در اجرای برنامه ها دعوت شده بود .

افراد زیادی در اجرای برنامه ها همکاری داشتند ، امامان جمعه شهرهای بندرگز و نوکنده ، فرماندهی محترم سپاه ،  ادارات  و نهادهای شهرستان ، مردم شهر و روستا ،  دهیاران ، شوراها ، پایگاهها ی بسیج  و همه افرادی که دل درگرو انقلاب و نظام داشتند در این امر مسئولین را  یاری کردند.

میرزائی در ادامه گزارش مختصری از فعالیتهای ستاد شهرستانی را اعلام کرد:

1) دیدار با خانواده معظم شهدا و اهدای تندیس اجلاسیه شهدا به خانواده های آنان که با حضور معاون استاندار همراه بود.

2) دیدار با خانواده های معظم دو شهید و خانواده های سادات درایام عید غدیر و دهه ولایت و امامت  3) دیدار با خانواده معظم شهید منا در هفته حج در شهرستان.4)برگزاری 30 یادواره در 30 مدرسه شهرستان. 5) برگزاری یادواره شهدای کارمند و کارگری در شهرستان. 6) یادواره 23 شهید نیروی انتظامی ،  7) برگزاری مراسم یادمان اسوه های صبر و استقامت (والدین شهدا ) در شهر نوکنده .8) نامگذاری چند خیابان در شهر و روستا به نام شهدا بویژه در شهر بندرگز یک خیابان به نام شهید پورجباری و خیابان دیگری هم به نام شهید مرتضوی شهید منا .

وی افزود : برگزاری جلسه شورای اداری غرب استان در رستای اجلاسیه 4000 شهید که روز گذشته در کردکوی با حضور ریاست مجلس شورای اسلامی برگزار شد و برنامه باشکوه اجلاسیه صبح امروز در مرکز استان با حضور اقشار مختلف مردم بویژه خانواده های معظم شهدا و ایثارگران ، برگزاری دعای کمیل امشب در شهرستان بندرگز و برنامه دعای ندبه فردا صبح درشهرستان مینودشت مجموعا برنامه های بسیارمتنوع و در شان خانواده های معظم شهدا  بود که برگزار شد و جای تقدیر و تشکر دارد.


ارسال کننده خبر : فرمانداری بندرگز
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : بندرگز
  • بازدید : 586
  • کد خبر : 28558