عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » تشکیل شورای مشاورین کاهش آسیب های اجتماعی در شهرستان آق قلا

صبح امروز،فرماندار در جلسه کارگروه فرهنگی و اجتماعی شهرستان خبر داد:

تشکیل شورای مشاورین کاهش آسیب های اجتماعی در شهرستان آق قلا

تشکیل شورای مشاورین کاهش آسیب های اجتماعی در شهرستان آق قلا

 فرماندار آق قلا از تشکیل شورای مشاورین کاهش آسیب های اجتماعی در شهرستان خبر داد.

 صبح امروز دوشنبه 29 آذر ماه،جلسه کارگروه فرهنگی و اجتماعی شهرستان آق قلا به ریاست"امانگلدی ضمیر"فرماندار و با حضور "برزمینی" معاون مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری و اعضای این کارگروه در سالن اجتماعات فرمانداری تشکیل شد.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری شهرستان آق قلا،نماینده عالی دولت در شهرستان بر ضرورت ساماندهی فعالان اجتماعی و فرهنگی و بهره مندی از تخصص و خدمات آنان تاکید کرد.

 وی اضافه کرد:حضور افراد با تخصص، سلیقه و نگرش های مختلف در تشکل های اجتماعی و فرهنگی، می تواند در پویایی بهتر این نوع فعالیت ها حائز اهمیت باشد.یکی از روش های شناخت این ظرفیت ها و ایجاد فضای همگرایی، همراهی و پشتیبانی های لازم از آنها ساماندهی صحیح این استعدادها در تشکل های مختلف است.

 فرماندار شهرستان آق قلا گفت:کاهش آسیب های اجتماعی ، زمینه ساز افزایش امنیت در جامعه است و باید نسبت به تحقق این امر، اهتمام ورزیم.از جمله کمیسیون هایی که می تواند در بررسی آسیب های اجتماعی بسیار موثر باشد ، کمیسیون ارتقاء امنیت اجتماعی است که با هدف ریشه یابی ناهنجاری های اجتماعی و ارائه راهکار تشکیل می شود .امروزه جامعه درگیر آسیب های اجتماعی و فرهنگی فراوانی است و اگرچه به طور کلی ریشه کن نمی شود ، اما می توان با ارائه راهکارهای عملی و نیز تقویت اعتقادات دینی در جامعه،از رشد سریع آنها جلوگیری کرد.

 وی از کاهش 54 درصدی آمار طلاق در آبان ماه سال جاری شهرستان آق قلا خبر داد و بیان کرد: آموزش،مشاوره،حمایت اجتماعی،حمایت‌های بودجه‌ای و فرهنگ‌سازی مهم‌ترین محورهای آسیب‌های اجتماعی است و بزرگ‌ ترین علت رخ دادن آسیب‌های اجتماعی دور شدن از ارزش‌های دینی است و باید درزمینهٔ ازدواج و طلاق فرهنگ‌سازی صورت گیرد. مهم‌ترین علت عدم آشنایی زوجین با یکدیگر و عدم توانایی در برقراری ارتباط است و راه درمان آن تنها آموزش است.

 رئیس کارگروه فرهنگی و اجتماعی شهرستان آق قلا، فراهم آوردن زمینه های مناسب تداوم ارتباط والدین با کودکان پس از طلاق و شناخت عوامل مؤثر بر طلاق با هدف برنامه ریزی برای آگاه سازی جامعه و کاهش آسیب های اجتماعی ناشی از طلاق دانست.

 "ضمیر" اظهار داشت: خانواده نخستین نهاد اجتماعی و اثر گذار ترین نهادهای اجتماعی در راهبری تربیتی و رفتاری افراد جامعه است.خانواده از نهادهای مهم آموزشی جامعه است که باید از ظرفیت های آن در جهت گیری برنامه های توسعه محور،اصلاح رفتارهای نادرست و افزایش همگرایی و انسجام اجتماعی و فرهنگی بهره برد.

تشکیل شورای مشاورین کاهش آسیب های اجتماعی در شهرستان آق قلا

 

تشکیل شورای مشاورین کاهش آسیب های اجتماعی در شهرستان آق قلا

 

تشکیل شورای مشاورین کاهش آسیب های اجتماعی در شهرستان آق قلا

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری آق قلا
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : آق قلا
  • بازدید : 769
  • کد خبر : 28559