عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » چهاردهمین جلسه شورای اداری شهرستان بندرگز برگزار شد


چهاردهمین جلسه شورای اداری شهرستان بندرگز برگزار شد

چهاردهمین جلسه شورای اداری شهرستان بندرگز برگزار شد

به گزارش روابط عمومی فرمانداری بندرگز چهاردهمین جلسه شورای اداری شهرستان بندرگز به ریاست فرماندار و با حضور امام جمعه و مدیران دستگاههای اجرائی شهرستان صبح روز چهارشنبه در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.

علی اصغر میرزائی با اشاره به آخرین جلسه شورای اداری شهرستان  و ارزیابی اقدامات  و عملکرددستگاهها گفت  :گزارش عملکرد سالانه از طرف مدیران موجب شناسایی نقاط ضعف و قوت و همچنین اجرایی شدن برنامه ها جهت نیل به اهداف  می گردد .

وی افزود : یکی از نکات ارزشمند و برجسته که باید در گزارش اقدامات سالانه دستگاههای اجرائی ارائه گردد بحث اقتصاد مقاومتی می باشد چون همه دستگاههای اجرائی شهرستان عضو ستاد اقتصاد مقاومتی می باشند.

میرزائی از برگزاری 11 جلسه اقتصاد مقاومتی  و 24 جلسه توسط کمیته های مختلف این ستاد و همچنین سه نشست با فعالان اقتصادی شهرستان که یک مورد آن نیز با حضور استاندار گلستان در سالجاری و برپایی چهار نمایشگاه و جلسات متعددی با جوانان و بانوان و سایر اقشار خبر داد و اظهارداشت : یکی از اهداف  و برنامه  های حمایتی اقتصاد مقاومتی گره گشائی و رفع موانع تولید بودکه با بررسی و آنالیز  نقاط  دارای مشکل و چالش در فرآیند فعالیت اقتصادی می باشد و با تجربه ای مثبت در رشد اقتصادی ورونق کسب و کار تولید  جامعه  ، موفقیت ایجاد خواهد شد.

وی در ادامه به اقدامات  فعالیتهای اقتصادی شهرستان پرداخت و بیان داشت :  پیگیریها و حرکتهای  فعال در بخش اقتصادی شهرستان  ، اعطای تسهیلات در قالب رونق تولید و کسب کار بوده است ، که حدود 31 واحد تولیدی و اقتصادی با اعتباری بالغ بر 311 میلیارد و 820 میلیون ریال تسهیلات تا کنون  موفق به دریافت تسهیلات گردیدند و مابقی نیز درپروسه دریافت تسهیلات قرار دارند و در این ارتباط حدود 50 درصد دستگاههای مربوطه تاکنون پروسه بررسی طرحهای اقتصادی را انجام داده و به مرحله  دفتر خانه رسیده اند.

فرماندار بندرگز با اشاره  به نشستها و جلسات فردی و جمعی و  همچنین تلاش در جذب سرمایه گذار و هماهنگی و همراهی  در فراهم نمودن بستر و زمینه ها در رفع مشکلات از جمله مشکلات موجود بحث واگذاری سواحل افزود :   با توجه به جلسات استانی  ماحصل آن پس از پیگیریهای یکساله طرح گردشگری شرکت آرمان طبیعت مورد بررسی قرار گرفت. و جلسه ای که با حضور اعضای هیئت مدیره این شرکت در فرمانداری برگزار شد و با اعلام آمادگی کامل از سوی طرف عمانی در صورت صدور مجوز  در آینده نزدیک  شرکت مورد نظر آغاز بکار خواهد کرد واین اقدام علاوه بر رونق اقتصادی در سطح شهرستان   و استان ، موجب  اشتغال 800 نفر از شهروندان شهرستان خواهد گردید .

فرماندار بندرگز در خصوص خدمات سفر و تسهیلات نوروزی گفت :  دستگاهها با همراهی و همکاری و برنامه ریزی بهتر و مناسب تر در جهت تکریم مسافران و گردشگران نوروزی تلاش و اهتمام جدی داشته  تا بهترین خدمات و امکانات برای اقامت و اسکان و رفاه مسافران نوروزی فراهم گردد.

میرزائی در ادامه به مسئله مهم انتخابات پرداخت  و افزود : فعالیت رسمی و شبانه روزی ستاد انتخابات شهرستان از 25 اسفند آغاز گردید.

علی اصغر میرزائی اظهار داشت : انتخابات  یک امر ملی است و جزء مواردی است که مورد ارزیابی دوستان و دشمنان  نظام ما قرار خواهد گرفت ، اگر مردم حضور پرشور و حداکثری در مراسمات ملی و بخصوص انتخابات داشته باشند دشمنان مایوس و دوستان خوشحال و امید وار به آینده خواهند شد .

وی به  اهمیت انتخابات  در بیانات مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت،  ایشان فرمودند :  انتخابات آبروی ملی ماست ، انتخابات یکی از شاخصهای رشد ملی ماست ، انتخابات وسیله ای برای عزت ملی است ، وقتی  ببینند که ملت ایران با شور و شعور وبا درک کامل و آگاهی ، پای صندوقهای  رای می روند معنایش چیست ، معنایش این است  ، ملت برای خود حق و توان تصمیم گیری قائل هست.

میرزایی با عنایت به فرمایشات مقام معظم رهبری  اظهار داشت  : همه نکاتی را که ما باید در انتخابات به آن توجه داشته باشیم در این فرمایشات وجود دارد و اهمیت انتخابات در آن مشخص است.

فرماندار بندرگز به حضورملت  قدر دان و وظیفه شناس ایران عزیزدر همه عرصه ها پرداخت و بیان داشت  : ملت عزیز ایران در بسیاری از رویدادهای انقلاب با حضور خودجوش و شور وشعور خود حماسه آفرین بودند و وظیفه ماست  با تدوین برنامه  و برگزاری همایشها و طرحها تقویت مشارکت حداکثری و پرشور ، آگاهی و اطلاع رسانی در سطح جامعه اقدام نمائیم و با  همکاری و همدلی لازم  مقدمات برگزاری انتخابات سالم  و قانونی  و پرشور ، زمینه حضورحداکثری  ملت را در انتخابات پرشور فراهم نمائیم.

وی  همچنین به سخنان مقام معظم رهبری در دیدار  وزیر کشور با ایشان اشاره کرد و افزود : برگزاری انتخابات سالم ، قانونی و رقابتی  به عنوان سه شاخص مهم از بیانات ایشان مطرح شده که باید با جدیت پیگیری و اجرا گردد.

وی به داوطلبان و هواداران آنها توصیه کرد : بهترین روش تبلیغ و معرفی کاندیدادها و ایجاد فضای رقابتی سالم ، ارائه برنامه های جامع داوطلبان می باشد. چون بلوغ کافی و درک و تشخیص مناسب در میان مردم وجود دارد.

فرماندار بندرگز درپایان از آماده باش کامل اعضای شورای هماهنگی  ستاد بحران شهرستان در ایام نوروز خبر داد.

 گفتنی است در این جلسه حجت الاسلام و المسلمین  حسینی امام جمعه بندرگز در خصوص اهمیت انتخابات و حضورحداکثری مردم و اهتمام بیشترمسوولین و دست اندرکاران این امر و تاکیدات مقام معظم رهبری بر الگوی مدیریت جهادی برای رشد و تعالی نظام مقدس جمهوری اسلامی و فاکتورهای آن سخن گفت .

 و همچنین محمد طه عسگری رییس اداره  میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان ، برگزاری نمایشگاه صنایع دستی و هنرهای سنتی در کمپ نوروزی گز شرقی ، افتتاحیه پایگاه عملیاتی غرب استان در اداره میراث فرهنگی شهرستان ، افتتاح پایگاه اطلاع رسانی گردشگری غرب استان در بندرگز و  افتتاح نمایشگاه صنایع دستی شهرستان در بازارچه ساحلی بندرگز را از جمله برنامه های این اداره در ایام منتهی به نوروز 96 عنوان کرد.

چهاردهمین جلسه شورای اداری شهرستان بندرگز برگزار شد

 

چهاردهمین جلسه شورای اداری شهرستان بندرگز برگزار شد

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری بندرگز
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : بندرگز
  • بازدید : 637
  • کد خبر : 31702