عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » تحقق آرزوی دیرینه مردم شهرستان آق قلا با برگزاری کورس بهاره سوارکاری

فرماندار در مصاحبه با واحد مرکزی خبر صدا و سیمای گلستان :

تحقق آرزوی دیرینه مردم شهرستان آق قلا با برگزاری کورس بهاره سوارکاری

تحقق آرزوی دیرینه مردم شهرستان آق قلا با برگزاری کورس بهاره سوارکاری

 "امانگلدی ضمیر" گفت: با برگزاری کورس بهاره سوارکاری ، آرزوی دیرینه مردم شهرستان آق قلا تحقق پیدا کرد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان آق قلا ، عصر روز جمعه 25 فروردین ماه ، هفته دوم رقابت‌های کورس اسبدوانی بهاره با حضور بالغ بر 10 هزار نفر از علاقمندان این ورزش مفرح در مجموعه سوار کاری این شهرستان برگزار شد.

فرماندار شهرستان آق قلا در مصاحبه با خبرنگار صدا و سیمای گلستان ضمن اشاره پیگیریهای استاندار محترم و مسئولین در  واگذاری مدیریت مجموعه های اسب دوانی ، برگزاری مسابقات سوارکاری به استان  و تحقق آرزوی دیرینه مردم علاقمند و برگزاری کورس بهاره سوارکاری در این شهرستان اظهار داشت : ورزش سوارکاری ، ورزشی با قدمت فراوان است و ائمه اطهار نیز به آموزش و یادگیری آن توصیه کرده اند و از آنجا که ورزشی پرطرفدار و جذاب است بایستی در این شهرستان مورد توجه قرار گیرد.

وی برگزاری مسابقات سوارکاری در شهرستان را فرصت مناسبی برای معرفی پتانسیل ها و قابلیتهای شهرستان آق قلا در زمینه برگزاری این گونه رقابتها بیان کرد و افزود : این صنعت یکی از صنایع پاک، پرسود و اشتغالزا به شمار می آید و شهرستان آق قلا با پتانسیل های گسترده خود در عرصه محیط زیست و گردشگری می تواند کانون توسعه این صنعت در استان و حتی کشور باشد.

فرماندار شهرستان آق قلا ضمن اشاره به استقرار و احداث تنها مرکز تشخیص بیماری های اسب کشور در این شهرستان گفت: آق قلا ظرفیت خوبی برای پرورش اسب دارد و می توان بسترهای صنعت اسب را در این شهرستان توسعه داد.

"ضمیر" در خاتمه سخنان ضمن تاکید بر تلاش و اهتمام همه مسئولین در تحقق منویات مقام معظم رهبری در سال مزین به "اقتصادمقاومتی ، تولید و اشتغال" تصریح کرد: وجود پیشینه تاریخی و فرهنگی، دینی و اعتقادی و همچنین علاقه مندی مردم شهرستان به اسب و سوارکاری است ولی در دنیای مدرن بحث اشتغالزایی و توجیه اقتصادی بسیار مهم است و بایستی نگاه به صنعت اسب در راستای توسعه و تولید ثروت باشد ، لذا همه مسئولین و دست اندرکاران این صنعت وظیفه مند هستند در راستای تحقق شعار سال و منویات رهبر فرزانه انقلاب اهتمام و جدیت داشته باشند.

گفتنی است در هفته دوم این رقابت‌ها عصر جمعه ۵۵ راس اسب از نژادهای ترکمن، دوخون و تروبرد داخلی در ۶ دور هزار متری با یکدیگر به رقابت پرداختند که در پایان ۵۶ میلیون و ۴۳۷ هزار تومان جایزه نقدی به صاحبان اسب‌های اول تا سوم کورس‌های ۶ گانه اهدا شد.

 

تحقق آرزوی دیرینه مردم شهرستان آق قلا با برگزاری کورس بهاره سوارکاری

 

تحقق آرزوی دیرینه مردم شهرستان آق قلا با برگزاری کورس بهاره سوارکاری

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری آق قلا
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : آق قلا
  • بازدید : 722
  • کد خبر : 32539