عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » سومین کارگروه اشتغال فرمانداری بندرگز برگزار شد


سومین کارگروه اشتغال فرمانداری بندرگز برگزار شد

سومین کارگروه اشتغال فرمانداری بندرگز برگزار شد

سومین کارگروه اشتغال شهرستان با حضورعلی اصغر میرزائی  فرماندار ، همتی مدیر توانمند سازی صندوق کارآفرینی امید کشور ، پهلوری مدیر صندوق کارآفرینی استان ،  بخشداران و جمعی از مدیران اجرائی و دهیاران شهرستان بندرگز روز چهارشنبه مورخه 28 تیر ماه 96 در فرمانداری برگزار شد.

به گزارش  روابط عمومی  فرمانداری  بندر گز ؛ علی اصغر میرزائی فرماندار بندرگز با اشاره به انتخاب شعار اقتصاد مقاومتی ، تولید و اشتغال از سوی مقام معظم رهبری اظهار داشت : همه دستگاههای اجرائی و بویژه دستگاههای متولی امر  تولید و اشتغال در جهت فراهم نمودن زمینه تحقق شعار سال دارای مسوولیت می باشند.

میرزائی افزود : رویکرد دولت تدبیر و امید توسعه متوازن بوده ، یعنی توسعه باید همزمان در شهر و روستا صورت بگیرد و عدالت در عرصه شهر و روستا رعایت گردد. در این ارتباط در حوزه معاونت روستائی ریاست جمهوری برنامه های متعددی تدوین شده و دستورالعملهای صادره نیز در اختیار مسوولین محلی قرار گرفته است.

وی با اشاره به برنامه ریزیهای انجام شده در دستگاهها و نهادهای متولی در سطح استان و کشور افزود : ضروریست که مطالبات منطقه بصورت منطقی و قانونی مطرح گردد ،  بنابراین ایده های مطرح شده باید در قالب طرحهای کارشناسی شده و قابل اجرا ارائه گردد.

میرزائی الویت بندی و رتبه بندی طرحهای موجود در سطح شهرستان را ضروری خواند و افزود : توجه به صنایع تبدیلی و فرآوری محصولات کشاورزی در منطقه بسیار مهم و حائز اهمیت می باشد و  دراین خصوص باید بررسیهای لازم انجام شده و متناسب با ظرفیتهای شهرستان و شناسائی بازارهای هدف نسبت به توسعه این قبیل صنایع اقدام گردد.

نماینده عالی دولت در شهرستان ، در خصوص طرحهای پیشنهادی از سوی متقاضیان ، هدف دار بودن ، داشتن منابع مشخص ، تخصص و تجربه کافی نزد متقاضیان و مهمترین آن بازاریابی مناسب را  از مراحل اجرای موفقیت آمیز و تاثیر گذار در حوزه تولید و اشتغال شهرستان دانست. که در غیر این صورت منجر به بروز خسارت و مشکلات فراوان هم برای مجری و هم برای نهادهای مسول و نظارتی خواهد شد.

علی اصغر میرزائی  با توجه به همت و تلاش روستائیان و دهیاران اظهار داشت :  باید مشاغل روستائی حمایت و در قالب طرح ارائه گردد تا مورد حمایت مدیران صندوق کارآفرینی امید نیز قرار گیرد.

وی اجرای طرح روستاهای بدون بیکار را از پروژه های مهم دولت تدبیر و امید خواند و و ابراز امید واری کرد علاوه بر روستاهای لیوان شرقی از بخش نوکنده و گز شرقی از بخش مرکزی سایر روستاها نیز که در زمینه توسعه در موقعیت ضعیف تری می باشند تحت پوشش این طرح قرار گیرند.

میرزائی با اعلام اینکه تعدادی از صنایع تبدیلی در شهرستان فعال می باشند ولی به دلایل متعددی بطور کامل توسعه نیافتند و برای افزایش ظرفیت و فعالیت مداوم آنها نیاز به حمایت این صندوق می باشد ، با توجه به اینکه اعتبارات ویژه ای نیز از سوی صندوق کارآفرینی امید در نظر گرفته شده است.

فرماندار بندرگز ازدهیاران خواست با شناسائی متقاضیان و افراد توانمند روستا و پیگیری طرحهای آنان در مراجع و دستگاههای مجری و مسول نظیر جهاد کشاورزی ، میراث فرهنگی و گردشگری و ... زمینه اشتغال هر چه بیشتر در محیط روستا را فراهم نمایند.

میرزائی با اشاره به اجرای طرح کاروان امید در سطح روستاهای شهرستان افزود : با شناسائی و پیگیری و مشکلات موجود در روستاهای هدف با حضور مسوولین مربوطه استانی و شهرستانی درمحل  روستا ، مشکلات مربوطه مرتفع می گردد.همچنین در آستانه حضور کاروان تدبیرو امید در روستای کوه صحرا پیشنهاد انتخاب این روستا به عنوان روستای بدون بیکار را به مدیران صندوق کارآفرینی امید ارائه نمود.

فرماندار بندرگز کم کردن بروکراسی در فرایند ارائه و تصویب و صدور مجوزهای طرحها را یکی از مهمترین عوال ایجاد اشتغال دانست و اظهار داشت :  بزرگترین بستر تولید و اشتغال در روستاها فراهم می باشد و ابراز امید واری کرد با پیگیریها و هماهنگیهای بیشتر سرعت تحقق و اجرای طرحها بیش از پیش گردد.

همچنین همتی مدیر توانمند سازی صندوق کارآفرینی امید کشور در این جلسه به تشریح نحوه علمکرد و فعالیت صندوق کارآفرینی امید در حوزه تولید و اشتغال پرداخت.

وی راه اندازی صندوقهای محلی جهت جمع آوری منابع خرد در سطح روستاها و حمایت صندوق کارآفرینی امید تا سقف 300 میلیون ریال جهت حمایت از اشتغالزائی در سطح روستا ، بحث هر روستا یک محصول ، احیاء صنایع دستی ، توجه به کسب و کار بانوان ، حمایت از خیریه های اشتغالزا و ساماندهی حاشیه شهر ها را از برنامه های مهم صندوق کارآفرینی امید کشور اعلام کرد و ابراز امید واری کرد با ارائه طرحهای کارشناسی شده و تامین منابع آنها زمینه رشد و توسعه منطقه بویژه روستاها فراهم گردد.

همتی  وجود سواحل در این منطقه را از مزیتهای این شهرستان عنوان کرد و افزود : صندوق کارآفرینی امید آماده هر گونه حمایت در زمینه ایجاد اشتغال در حوزه های کشاورزی ، گردشگری و .. بویژه در زمینه رونق سواحل می باشد.

مدیر توانمند سازی صندوق کارآفرینی امید کشور افزود : باید در زمینه برند سازی محصولات در این شهرستان اقدام گردد چند محصول مهم و الویت دار به عنوان برند این شهرستان مورد حمایت قرار گیرد و به سایر نقاط کشور و بازارهای هدف معرفی گردد.

سومین کارگروه اشتغال فرمانداری بندرگز برگزار شد

 

سومین کارگروه اشتغال فرمانداری بندرگز برگزار شد

 

 

 

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری بندرگز
تأیید کننده خبر : کارشناس1
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : بندرگز
  • بازدید : 660
  • کد خبر : 35776