عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » جلسه هماهنگی اعزام دهمین کاروان تدبیر و امید شهرستان در فرمانداری بندرگز برگزار شد


جلسه هماهنگی اعزام دهمین کاروان تدبیر و امید شهرستان در فرمانداری بندرگز برگزار شد

 جلسه هماهنگی اعزام دهمین کاروان تدبیر و امید شهرستان در فرمانداری بندرگز برگزار شد

به گزارش روابط عمومی فرمانداری بندرگز ، جلسه هماهنگی اعزام دهمین کاروان تدبیر و امید شهرستان روز پنج شنبه 5 مرداد 96 با حضور علی اصغر میرزائی فرماندار ، برهانی بخشدار مرکزی ، دهیارو اعضای شورای اسلامی روستای کوه صحرا و مدیران دستگاههای اجرائی شهرستان در فرمانداری بندرگز برگزار شد.

علی اصغر میرزائی با اشاره به شعار سال ، اقتصاد مقاومتی ، تولید و اشتغال اظهار داشت : باید در این خصوص برنامه های اثر گذاری داشته باشیم. دولت برای اشتغال و تولید برنامه های مختلفی را طراحی کرده است ، نظیر طرح  کارورزی ، مهارت آموزی ،روستای بدون بیکار و ... که در بحث ایجاد اشتغال تعریف شدند ، همچنین در بحث تولید نیز در جهت رفع موانع موجود  بررسیهای مختلف انجام شده و اقدامات مناسبی ازجمله اعطای تسهیلات رونق تولید  به برخی واحدهای تولیدی و صنعتی که دارای شرایط مورد نظر بودند انجام شده و فعالیتهای  تولیدی و صنعتی آنها نیز مجدد شروع شده است.

فرماندار بندرگز افزود : طرحهایی که در تولید اثر گذار هستند ، در صورتی که  قابل توجیه باشند مورد  حمایت قرار خواهند گرفت ، بویژه در حوزه  روستایی ، البته برای روستاها دستورالعمل اعطای تسهیلات متنوعی صادر و ابلاغ شده ، و به تلاش ها وپیگیریها در جهت شناسائی ، تشویق و هدایت افراد متقاضی فعال روستا بستگی خواهد داشت ، قطعا کسانی هستند که در این حوزه ها فعالیت دارند و درصدد توسعه  کسب و کارشان  می باشند و با رفع موانع و مشکلات موجود زمینه اشتغال  افراد دیگر هم فراهم گردد.

میرزائی اظهار داشت : در کاروان امید ، کلیه موارد و مشکلات روستا بویژه  بهداشت و درمان ، امنیت ، امورات فرهنگی ، مذهبی ، ورزش و جوانان و ... مورد بررسی قرار می گیرند  و تمهیدات لازم جهت رفع آنها در نظر گرفته می شود. ، درواقع هدف کاروان امید این است که مدیران دستگاههای اجرائی بدون واسطه در خدمت روستائیان قرار گیرند .

وی اهم مواردی که برای روستای کوه صحرا مصوب شده شامل ساختمان دهیاری ، مسئله مربوط به تعریض خیابانها با همکاری بنیاد مسکن ، جاده بین مزارع ، نوسازی زینبیه روستا ، روشنائی معابر ، برگزاری دوره های آموزشی و ارائه داروهای رایگان توسط هلال احمر ، نصب دوربین برای ورود و خروجی روستا ، ویزیت رایگان توسط پزشکان  و ارائه مشاوره رایگان توسط شبکه بهداشت   و درمان شهرستان  ، سرکشی و ویزیت رایگان دامهای روستا توسط دامپزشکی و آموزش دامداران ، دیدار با خانواده معظم شهدا ، ارائه کمک درمانی و اعطای  دو فقره تسهیلات  500 میلیون ریالی برای اشتغال توسط کمیته امداد ، نیاز سنجی آموزشی توسط اداره فنی و حرفه ای و بینایی سنجی و شنوائی سنجی رایگان توسط اداره بهزیستی و ... اعلام کرد.

نماینده عالی دولت در شهرستان افزود : اقدامات و پیگیریهای لازم باید قبل از ورود کاروان به روستا انجام گردد  و  جلسه دیگری جهت جمع بندی و  پیگیری نتایج خواهیم داشت و ابراز امیدواری کرد با ورود کاروان امید به روستا و حضور در کنار مردم برنامه های تدوین شده به خوبی اجرا گردد.

جلسه هماهنگی اعزام دهمین کاروان تدبیر و امید شهرستان در فرمانداری بندرگز برگزار شد

 


 


ارسال کننده خبر : فرمانداری بندرگز
تأیید کننده خبر : کارشناس1
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : بندرگز
  • بازدید : 533
  • کد خبر : 36016